Papadag

Alles mag op Papa&Naomi'dag!

16:10


In de grote handen en beschermende armen van papa ben je veilig! Het moest er eens van komen, na maanden genieten van de zwangerschapsverlof, was mijn verlof voorbij. Tijd om aan het werk te gaan. Leuk zou je denken! Tuurlijk, fijn om met collega's bij te praten, fijn om even wat anders te doen, om mijn clienten weer te bezoeken en om het werk te doen waarvan ik toch altijd wel genoot. Maar alles is nu anders, thuis zit mijn moeder om voor onze dochter te zorgen of het is een Papa-dag die nu vaak de -Alles mag op Papa&Naomi'dag- word genoemd, foto's kijken doe ik snel tussen de clienten door, en menig app'je word uitgewisseld met het thuisfront.

Het was begin Juni, de allereerste echte dag aan het werk. Ik had m'n moeder gevraagd die morgen vroeg te komen zodat ik rustig kon opstarten. Ik schrijf nog een stukje in het oppasboekje en langzaam begint het besef te komen.. Het echte leven staat voor de deur. Terwijl mijn moeder binnen komt lopen met een grijns op haar gezicht vraagt ze me of ik er zin in heb. "Je eerst dag meid, lacht ze me toe, ik mag nu eindelijk oppassen, heerlijk". en vervolgd "Je vind het vast hartstikke leuk".. "Jaaa-jaaa mam" klinkt er in mijn hoofd, leuk hoor, 4 maanden lang heb ik fulltime voor m'n meisje gezorgd en nu.. Ik start de auto en rijd weg. Een brok ik mijn keel. Straks word ze wakker, straks moet ze huilen, wat als.. Ik probeer het los te laten, de eerste dienst loopt als een trein en al snel mag ik mijn route weer naar huis vervolgen. Natuurlijk was het een top-dag met Oma, er werd wat af geknuffeld en de foto's bewezen hoe ze allebei hadden genoten!

En dan die beruchte Papa&Naomi'dag. Al eerder gaf ik aan dat we het best een beetje spannend vonden, hoe zou Naomi reageren op Papa die door de week erg veel aan het werk is en haar 's avonds slapend een kus geeft. Niets om je zorgen over te maken weten we nu. Zodra Naomi papa hoort of ziet is de rest bijzaak. Want papa.. die is nummer 1! Hoe heerlijk is dat? Zeg nou zelf, de liefde van een vader met zijn kind dat is het prachtigste wat je kunt zien.

-x- Mama van Dijk

Leuk als je reageert!

0 reacties