Puur Gezond

Verbluffend lekkere creatie.. met Banaan!

09:27


In mijn vorige post zei ik al dat ik deze zomer ben begonnen (vanaf begin augustus officieel) met de Puur&Gezond leefstijl, geen crash-dieeten, geen vasten, gewoon terug naar de basis, puur en gezond! Het recept dat ik vorige week op internet vond blijkt een trend want overal zie je varianten op dit recept.

Ik hoor je denken.. Nou, vertel?!
Het is zo makkelijk dat je niet gelooft dat het lekker kan zijn. Het hoofdingredient is niets meer dan een ..
" ingevroren Banaan ". Ik besloot het te proberen en het resultaat? Dat is verbluffend lekker (vooral als je net zo'n ijs-freak bent als ik).

Haal de schil van bananen en leg ze voor ongeveer 12 uur in de vriezer, je kunt ze in tweeën snijden of in plakjes. Zet je keukenmachine klaar. Ik breek de bevroren bananen in tweeen omdat mijn mixer niet zo groot is. (In plakjes mag natuurlijk ook maar dan kun je dit beter vooraf doen.) Mix de banaan zonder enige toevoeging en Voilaaa.. in een paar seconden heb je overheerlijk zacht bananenijs! Voor mijn zomerse ontbijt gebruikte ik 1 banaan, deed ik er 5 aardbeitjes uit de koelkast in en een klein scheutje melk. Wat is dat smullen zeg!

Bij de banaan kunnen natuurlijk ook alle andere soorten rood fruit, perzik, ananas en voor een iets minder gezonde variant stukjes chocola, noten kokos of bijvoorbeeld een lepel nutella.

Welke variant heb jij al eens gemaakt?!

Leuk als je reageert!

0 reacties