Puur Gezond

Afzien? #Puurgezond, week 1

11:42

De tweede afspraak bij Appel&Jij zit er weer op. Vanmorgen bezocht ik Nathalie weer in haar praktijk aan huis om de allereerste week te bespreken. Onderweg naar Terschuur sprak ik mezelf toe. 'Je had je aardig aan de PuurGezond adviezen gehouden, de fruit en groentesoorten hebben hun plek gevonden in huis, de smaken van verse producten zonder de pakjes, zakjes en andere troep zijn zo gek nog niet!" verwarrend dacht ik verder "Waarom zegt mijn weegschaal dan dat er geen resultaat is behaald? Had ik dan de enkele verwenmomentjes in het weekend te uitgebreid gevierd?" en "Je hebt toch je best gedaan, je eet volledig gezond en bewust, meer kun je niet, of toch wel?!" Daar aangekomen voelden mijn slippers als zware klompen toen ik richting de deur liep van de praktijk. De altijd vrolijke en optimistische Nathalie begroette me. Snel beïnvloedde dat mijn gedachtes, de slippers voelden weer als slippers en dat resultaat? Ach we zullen het wel zien, ik plofte vrolijk neer op één van de groene stoelen. Thee'tje erbij?


Terwijl ik genoot van een kopje thee zochten mijn ogen al naar de weegschaal, waar staat dat akelige ding? We praten over de afgelopen dagen, de vermoeidheid die opspeelde en de behoefte aan een peptalk. Ergens midden in de week besloot ik haar al te mailen, wat kon ik een duwtje in de rug weer hard gebruiken toen ik van de week ziek zwak en misselijk maar vooral vermoeid de dag probeerde te doorstaan. De nieuwe leefstijl, met veel minder suiker, de pup en onze kleine meid, het vergde ieder op zijn eigen manier de nodige aandacht en dat vermoeide intens. Het word weer tijd voor een beetje Me-time sprak Nathalie me bemoedigend toe. Enkele recepten werden besproken en meegegeven, hmm, Me-time door ontspannen in de keuken te staan, Me-time door met een boekje even in de zon te zitten in plaats van te dweilen te stoffen of te zuigen, Me-time door even te gaan rusten als de twee 'baby's' in huize van Dijk platliggen. Ja dat ja, Me-time hmmm, dat gaan we deze week maar eens (extra) invoeren!

Afzien, zul je je afvragen? Nee hoor, het gaat uitstekend! De knop staat nog steeds hartstikke om, tuurlijk spoken er dingen door je hoofd. "wat nu als.. Wat als dat sterke gevoel afzwakt? Wat als manlief weer met een zak drop binnen komt lopen en wat als weekend'feestjes worden gevuld met lekkernijen? Kan ik dan zo sterk blijven?"
De onvermoeide optimist in me vult aan dat ik dat maar moet houden op een gedachten en eens heerlijk ga genieten van de sterke wil die er is en zal blijven!

Ohja, die resultaten zul je je afvragen? 600gram kwijt in #Week1! Ik hoopte op méér resultaat maar ik vermoedde géén. Reden genoeg om dus alsnog vrolijk, zingend in de auto, de weg naar huis te vervolgen. Op naar een nieuwe week! We gaan ervoor. Doe je Mee?

Leuk als je reageert!

0 reacties