Puur Gezond

Hallo nieuwe leefstijl!

10:56

Het moment was daar, terwijl mijn moeder de zorg in huize van dijk even overnam, reed ik naar Terschuur. Even weg van de drukte in huis maar bovenal was het een ochtendje zelf- bewustwording en uitleg over de methode van tien weken Puur&Gezond. Niets geks hoor, geen calorieën tellen, geen onthouding van alles wat lekker is, maar wel terug naar de basis, terug naar de slager, de groenteboer, de bakker, geen troep meer.. Hallo nieuwe leefstijl!


Daar zat ik dan, op de appeltjes groene stoelen, in de praktijk van consulente Nathalie van Appel&Jij. Er werd een kopje thee geschonken, zoetje erbij? vroeg ze me. Nee hoor, net lekker zo. Glimlachend kijkt ze me aan, thuis drink je de thee wel met een zoetje toch? Ha-ha, oeps, die heeft haar huiswerk goed gedaan! Het gesprek startte goed, enthousiast en opgewekt, er werd over en weer gekletst over voeding en alles dat bij de nieuwe leefstijl van puur&gezond komt kijken. Doelen werd gesteld en vragen beantwoord. Na het meten=weten moment, werd de sfeer meer geladen, *sjonge*, had ik het zover laten komen? Was het echt zo erg? Oeff.. Elke vezel in mijn lijf, die ik overigens veel te weinig binnen lijk te krijgen, verafschuwde de resultaten. En terwijl ik daar zat ging de knop met een klap om. Vast beraden plande ik voor vandaag mijn bezoek aan de groenteboer. Oke, daar ben ik uiteindelijk hard weggerend omdat ik de prijzen waanzinnig vond. Bij de goedkopere supermarkt sloeg ik mijn groenten en fruit in voor de helft van het geld. Zou het me gaan lukken? Met zo'n bak vitamines op tafel moet het goedkomen? Terug naar de basis. Zachtjes begint het besef te komen, terug naar een maatje minder, en terug naar een beetje meer energie. Geen troep meer, Geen eindeloze ingredientenlijsten waarvan je de naam niet kunt uitspreken, Geen potten, blikken of zakjes. Gewoon, puur. En af en toe een verwenmomentje? Ja hoor, maar die houden we dan wel voor het weekend. Ik ga alvast heel hard nadenken wat dat overheerlijke verwenmomentje gaat worden..

Leuk als je reageert!

1 reacties

  1. Wat leuk om te lezen hoe jij onze ontmoeting hebt ervaren. Als ik lees hoe je nu gestart bent, dan kan het niet anders dan dat het een succes gaat worden! You go girl!

    BeantwoordenVerwijderen