Puur Gezond

Puur&Gezond #Week2

12:17





Daar gingen we weer, op naar Appel&Jij. Met een portie tegenzin dit keer en het lood in de schoenen. Deze week was slecht gegaan, de vermoeidheid was erger dan vorige week, verschillende mensen maakte me bewust van waar ik nu eigenlijk allemaal mee bezig was, een baby een pup en ook nog een heel nieuwe leefstijl/afvallen. Het was echt tijd voor Me-time. Even de balans zien te vinden, wat wil ik wat ligt er binnen mijn bereik en wat kan ik? Dat bracht me gisteren een dagje in Walibi, even weer alleen ik-zijn, zonder verantwoordelijkheden, zonder kind, zonder pup en (oeps) jaa, ook zonder goede leefstijl. Een zak patat werd met smaak weggewerkt in het kader van "dat hebben we verdiend". En eerder deze week werden menig eetmoment met minder 'PuurGezond-bewustheid' gekozen. Je zult begrijpen, dat weegmoment, daar zag ik erg tegenop. Ergens dacht ik dat ik pond'en(!) was aangekomen en vanaf daar weer opnieuw verder moest maar ik kon dan wel zeggen dat ik gezocht had de balans terug te vinden in het drukke leventje op dit moment. Onderweg naar de praktijk zat ik nog te bedenken hoe ik overtuigend kon zeggen dat ik dit weegmoment oversloeg. Maar zou dat realistisch zijn? Ik zou niet onder ogen zien wat een weekje met ongezondere keuzes met mijn lijf zou doen op dit moment. En dus besloot ik niets te zeggen, mijn schoenen uit te doen en op het gevreesde apparaat te gaan staan. Bizar genoeg, gaf deze opnieuw aan dat ik een halve kilo kwijt was! Mijn eerder besproken week met de nodige vreetmomenten kwam opeens veel minder geloofwaardig over. Opeens durfde ik te vertellen wat ik allemaal wel niet had lopen snaaien. En dus toch.. Afgevallen! En in totaal bijna 4 cm kwijt, reden genoeg om trots te zijn, vooral omdat de nieuwe leefstijl dit keer in combi gaat met alle verantwoordelijkheden eromheen (Heel anders dan jaren terug toen ik eens een poging deed). De vraag hoeveel ik wel niet kwijt was geweest als ik dit alles deze week niet naar binnen had gewerkt slaan we maar over. We gaan er weer voor. Met balans, zonder stress en te weinig slaap, met plezier en PuurGezonde Zin!


Vandaag 15 nieuwe PuurGezond ontbijtrecepten gekregen. Deze week zal ik er in elk geval drie uitproberen. Benieuwd naar wat PuurGezond ontbijtjes? Lees dan komende week weer mee!

Hoe ontbijt jij?

-x-
Mama van Dijk

Leuk als je reageert!

0 reacties