Baby

Een pup & baby in huis, inderdaad, 'Knettergek'!

07:08

Een maand geleden postte ik de blog over ons bezoekje aan de fokker en dus aan Luca, onze berner pup. Hoe gaat het nu? Vandaag schrijf ik er meer over.
De eerste twee dagen waren ronduit heerlijk, manlief was thuis en met de zon die scheen in combinatie met ons nieuwe gezelschap dat huppelend de tuin verkende was het een -dream'come'true' momentje-, echt een plaatje om te zien. Iedereen kwam even knuffelen en Luca was dan ook in zijn nopjes. Spelen, jippie, uitlaten jippie, knuffelen, jippie, eten, jippie, slapen aan de voeten van mijn baas, jippie, mee jippieee! Zo lijkt het hondenleven alleen maar zonneschijn toch? Oke, laat ik eerlijk zijn, de eerste weken zijn pittig geweest, menig persoon heeft me aangemoedigd om even tijd voor mezelf te nemen omdat mijn wallen kennelijk bijna de grond raakten en ik zelf op momenten even niet meer wist hoe ik de dag door moest komen. Want dát weekend, die eerste fleurige dagen, ze gingen voorbij. De maandag kwam, en dat betekende dat ik er even alleen voor stond, dat Luca wilde plassen, maar ik Naomi in m'n armen had, dat Luca zo graag wilde spelen maar dat ik al Naomi de fles gaf, dat Luca krijsend s'nacht's in de bench zat waardoor Naomi op haar beurt een repertoire inzette, het is een kleine greep uit de minder rooskleurige realiteit van de eerste weken met Pup&kleine uk. Maar had ik dat ook al niet enigszins verwacht? En belangrijker.. hoe gaat het nu? Zo zachtjes aan vinden we een ritme. Luca is s'nachts zindelijk, om 22u gaat hij voor het laatst naar buiten en meestal tussen 5-6 als Naomi zich ook meld gaat als eerst Luca weer naar buiten, krijgt hij eten en mag hij zelf in de tuin spelen. Vervolgens kan ik Naomi voeden en gaat zij nog even terug naar bed om vervolgens met Luca uit te gaan en ondertussen ervoor of erna zelf te ontbijten. Het vergt de nodige 'planvaardigheden', een bonk energie een flinke portie creativiteit met een heleboel liefde. Luca is enorm grappig, een stuntelaar, een echte knuffelbeer, houd niet van de zon of te lange wandelingen en is een echte doerak, ja een echte pup dus! Sinds hij tien weken is gaan we met z'n alle naar puppycursus en alhoewel hij nu nog vooral wil koppeltje duikelen over een andere (teckel!) pup, weet ik zeker dat we wanneer we zo doorgaan, wanneer we Luca zijn plaats in het gezin duidelijk maken en hem heel veel liefde geven, dat we een geweldige gezinshond hebben/krijgen!

Wat betreft die creativiteit, met een pup die maar weinig mag lopen ivm belasting van de heupen bedacht ik een creatieve oplossing voor tijdens de uitstapjes in onze vakantie.

Luca alweer 11 weekjes oud

Is het geen plaatje?
-x- Mama van Dijk

Leuk als je reageert!

0 reacties