Huize van Dijk

Door een roze bril kijken of juist niet? De balans vinden tussen je inrichting en de bergen speelgoed!

14:51


Vele die mij kennen weten dat ons huis (en dan doel ik vooral op de inrichting) bestaat uit houten accessoires, zwart, wit en natuurlijke tinten. En komen weinig (felle) kleuren aan te pas. Noem het somber of treurig? Nee, ik vind het stijvol, en ik noem het liever sober, landelijk maar ook strak. En omdat er hier in huis veel hout is gebruikt zorgt het voor warmte! Maar dan komt daar het moment dat je de enveloppe die de echoscopiste heeft gevuld met een veel belovend papiertje openmaakt. Hoera, jullie verwachten een meisje! Wauw, geweldig. En nog voordat die bewuste dag verdween, worden de eerste roze attributen besteld. De sobere inrichting verdween wat op de achtergrond. Ondertussen staat er in Huize van Dijk halverwege de kamer een witte box te pronken voorzien van roze prullaria, daar ligt in; een gigantisch roze speelkleed van Kidz dat ik overigens iedereen kan aanraden, en er staat onder de box een felgroene bumbo stoel, een zwarte wipper van het merk Kees en een opgevouwen fisherprice speelkleed. En toch, nu ben ik zeer benieuwd of iemand zich daarin kan vinden, houd ik liever de bergen speelgoed wat beperkt. Liever niet teveel in het zicht zeg maar. Als madam niet in de box ligt, zit het speelgoed voornamelijk in een (grijze) boxzak. Het loopstoeltje (dat ik liever ook niet in het felroze koos en daarom een wat sportievere loopauto is geworden) staat het liefst ook niet beneden. Gewoonweg omdat we enerzijds een klein huisje hebben waardoor alles al snel in de weg staat en anderzijds vind ik het ongezellig staan. In de afgelopen tijd ben ik bijvoorbeeld hard op zoek geweest naar een traphekje die zou passen bij de hal maar geen doorn in het oog zou zijn. Het kost wellicht even tijd om te vinden wat je zoekt maar hij is geschikt bevonden, past goed, werkt naar behoren en niet minder belangrijk gaat op in het sfeertje van de hal. Mag er in huize van Dijk dan niet geleefd worden? Jawel, heel graag zelfs! Op momenten dat er word gespeeld mag de hele kamer op zijn kop, het grote felroze kleed ( dat bijna zeer doet aan je ogen) uitgevouwen, met de zomer buiten op het gras gelegd en nu in de winter heerlijk midden in de kamer. De boxzak met speelgoed word vervolgens omgekeerd en het speelplezier kan beginnen. Daarna wanneer we overgaan op het eetmomentje, een knuffeluurtje, een slaapje of een wandeling ruim ik het wel eerst weer op. Je gaat nu vast denken dat ik een of andere opruimtik heb. Hmm. Ik denk dat het meevalt! Ik hou alleen niet zo van de chaos van al die prullaria. Je gaat me nu waarschijnlijk heel erg attenderen op het feit dat die bergen speelgoed vanzelf gaan komen? De tijd zal het leren, en ik leer vast snel, haha! Ik ben hard aan het nadenken voor een leuk plekje in huis waar ik zodra Naomi wat meer plek in huis zal innemen een echt plekje voor haar kan maken. Waar ze kan spelen met een eigen zitje, waar ze later kan kleuren, en zich daar lekker mag uitleven. Misschien is dat wel juist waar ik me op wil richten binnen van Dijk meubel Restyling!Spullen voor Sfeervol maar ook opgeruimd wonen. Leuke houten opbergers, zitkrukjes voor de kids of een wandtafeltje dat je kunt uitklappen? Ik ga er nog een poosje over brainstormen.. En dan krijgt Naomi vanzelf haar eigen plekje in huis, met een gedoseerde portie speelgoed en ik schat dat het iets word met hout en natuurlijke tinten ..voor de verandering!

Heb jij een speciaal plekje in huis waar je ukkepuk zich kan uitleven? Laat je hem/haar (of hen) overdag helemaal gaan om vervolgens s'avonds de boel weer aan kant te maken? Of?..


Onze hal. (Ondertussen vol met kleine en grote jasjes, een kleed voor puplief en vaak staat de kinderwagen met de regen ook naast de trap)


-x- Mama van Dijk

Leuk als je reageert!

0 reacties