Baby

Doorverwijzing naar de kinderfysio..

12:25


Naomi is afgelopen zondag 8 maanden geworden en dus beginnen we zachtjes aan "Er is er een jarig te oefenen" gheghe grapje, uhh nou geen grapje, maar dat gewoon even terzijde. 8 Maanden en dat betekende weer een bezoek aan het CB!! Misschien was het dat suptropische temperatuurtje dat daar altijd om je heen walmd maar dit keer was ik wat gespannen. Eigenlijk vind ik deze bezoekjes nooit zo heel leuk. Iemand vertelde me eens dat ze tijdens haar bezoek om het zachtjes te samenvatten nogal werd aangesproken op de manier waarop of de mate waarin haar kindje groeide. Misschien was ik ergens wel bang dat ze vonden dat Naomi het helemaal niet goed deed. Misschien was mijn moederhart wel angstig voor de mogelijkheid dat ze daar iets zouden zien wat ik als 'zóó-dicht-bij-staander' over het hoofd had gezien?! En ergens voelde ik misschien wel aan dat (Ik citeer uit een vorige post) Naomi toch echt geen snelle jelle is maar een schattig traag trientje. En nu straks de groeiboekjes van het CB ook nog verdwijnen, wat ik juist wel weer erg leuk vind voor later, is er weg van het gezellige praatje met de mama's en de lieve vrouw achter de computer in de wachtruimte niet zo veel meer aan.. Naomi word gewogen en gemeten, een flinke beer van 8710gram en bijna 72 centimeter. In 8 maandjes ben je 5365 gram aangekomen en 24centimeter gegroeid! Terug in haar heerlijke nijntje badjas brabbelt ze er op los in de wachtruimte. Naomi, kom maar hoor horen we vervolgens even verderop. Ze word grondig nagekeken en er word gevraagd wat ze allemaal kan. Tsja, wat kan ze allemaal? Lachen, drinken, zingen, huilen, plassen... maar daar doel je vast niet op? haha. Waarna ze vraagt of ze al kan zitten. Ik leg haar uit dat ze het omdraaien nog niet eens onder de knie heeft of tenminste op een enkele keer na niet laat zien en dus dat het zitten later wel komt. Gelijk worden twee blokjes in haar handen gelegd. Naomi kijkt erna en volgd haar gevulde vuistjes heen en weer. De arts word erbij gehaald. Dit is Naomi, ze kan niet draaien, niet zitten en de blokjes pakt ze ook niet over. Kijk dat moment, een lichtelijke steek door mn lijf, ergens wil ik opvliegen en zeggen dat ze keileuk is, best al wat kan en dit geen goed beeld geeft van hoe ze is. Maar ik besluit niets te zeggen. Op dat moment laat Naomi wat acrobatische bewegingen zien met haar tenen voorbij haar neus waarop de arts aangeeft dat het volgens haar best mee valt. De een heeft gewoon wat meer tijd nodig. Dankuwel!! Wel word Naomi doorverwezen. Binnenkort zal er een kinderfysio in Huize van Dijk komen om Naomi te helpen en ik neem aan daarbij mij de skills te geven om haar een duwtje in de rug te geven. Ja, misschien ook wel letterlijk:)! Een beetje hulp met de motoriek, het zal toch geen kwaad kunnen? En weetje wat? Naomi is er niet minder leuk om!! Terwijl ze weer in de maxi cosi ligt ,waarbij haar benen al deftig over de rand heen wapperen, valt ze in slaap onderweg terug naar huis. Thuis zet ik de maxi cosi in de box om je eruit te pakken. Kalm slaap je door terwijl ik naar je kijk, Ach lieverd, wat is mama trots op je!

Vermoeiend dagje!

Leuk als je reageert!

2 reacties

  1. Ach, wat een schatje. Ieder kindje groeit en ontwikkeld op zijn of haar eigen tijd! Ik hoop dat die fysio de juiste hulp aan je meisje kan bieden!

    BeantwoordenVerwijderen