Puur Gezond

Hoe gaat het nu met... #Puurgezond

12:32



Het traject van Puur gezond dat ik doorloop bavat tien afspraken bij de gewichtsconsulente over het algemeen dus tien weken. Het traject bij mij is wat verlengt door enkele ditjes en datjes zat er soms iets meer tijd tussen de afspraken bij Appel&Jij. Afgelopen keer was alweer drie weken terug onder andere door het ziek zijn van mijn kant en de drukke agenda. Hoog tijd dus om weer eens te gaan. Want terwijl we met twee weken de allerlaatste afspraak alweer in het vizier hebben gaan we langzaam afronden..

Vandaag nam ik Naomi mee, en die hield zich gelukkig redelijk goed. En dat gaf mij de tijd om even rustig op dat gevaarte te gaan staan voor opnieuw een zicht op het afvalproces. In cijfers dus. Terwijl ik de kriebels die ik in mijn lijf voel weg kletst stap ik rustig de weegschaal op. Wat als? Even springen de cijfers nog door het schermpje maar dan staat daar toch echt een verlossend berichtje. Waar ik drie weken geleden nog rond de 3 kilo bleven steken, ben ik nu de eerste mijlpaal van 5 kilo ruim voorbij! Met een mooie 6 kilo lichter zie ik die eindstreep tijdens de volgende, allerlaatste afspraak, opeens weer flink zonnig tegemoet. Ik heb mijn doel voor dit tien stappen plan bereikt, hoe lekker is dat?! Nou, heerlijk dus! Met een big smile laad ik de kinderwagen weer in de auto, Naomi achterin, op naar huis.

In totaal gereken heb ik nu 8 kilo van me af geschud waarvan twee kilo in de tijd voor PuurGezond, dat resultaat is fijn, en maakt me trots, overigens is de energie en het bewuste gezonde eten iets om nog veel trotser op te zijn. De puurgezond stappen zijn nu behoorlijk verweven door de dagelijkse routine heen. De afgelopen tijd heb ik waarschijnlijk wel teveel op de weegschaal gestaan, die vond het van de week prima geweest en staakt zijn verdere werkzaamheden per direct. Prima zo. Niet meer alleen afgaan op de cijfers, niet vasthouden aan de dieetmentaliteit. Gewoon puur gezond eten, geen troep uit zakjes, geen liters cola, en geen onbewuste snaaimomenten meer. Ik zal je zeggen, dit is het allerbeste wat ik mijn lijf had kunnen geven na 9 maanden hard te hebben gewerkt tijdens de zwangerschap. Geen dieetmentaliteit meer maar een bewust leven vol overheerlijk eten! Vandaag stelden we een nieuw doel op alvast voor na de allerlaatste afspraak, even geen cijfers meer maar werken voor dat ene stijlvolle jurkje dat nu al veel te lang in de kast hangt en waarvan het weer eens tijd word dat ik hem aankan. We spreken af dat er een moment komt dat ik hem weer aan zal kunnen en ik de foto dan post! Deal?

Over twee weken dus de allerlaatste PuurGezond Post!
Natuurlijk wel af en toe een kleine update, want dat jurkje, dat duurt nog even.


Heb jij iets in je kast hangen waarvan je zou willen dat je het aankon?

-x- Mama van Dijk

Leuk als je reageert!

0 reacties