Baby

Een moment uit het leven van..

14:15

Terwijl ik in een ernstige droom over aanslagen, terreur en andere ellende zit hoor ik ook de uithalen van een gapende hond vanuit de hal. Ik schrik wakker, kijk om me heen en laat me hoofd terug in het kussen zakken. Gelukkig! We liggen veilig in bed. Huh! 'We'?! Lieverd, de tijd!! Snel springt manlief uit bed, schiet zijn kleren aan, rent in een vaart de badkamer in en holt de trap af. Aii. verslapen. Ik kijk vast op me telefoon of ik nog wat sublieme dingen heb gemist van de vorige avond toen ik het vroeg tijd vond om te gaan slapen. En probeer vervolgens nog even weg te dromen. De klok slaat even later alweer 06.30 en dus is het in Huize van Dijk tijd om op te staan.

Wat was dat een wens in de eerste maanden om weer nachten door te kunnen slapen. Die paar keer die we nu nog worden gewekt in de nachten zijn te danken aan de groeispurtjes en alhoewel die sinds een maand of 8 elkaar aansluitend volgen vind ik dat we niets hebben om over te klagen. Die ,soms, moeilijke eerste maanden zijn we echt voorbij, en naast dat ik toch wel eens wens dat hele ieniemienie popje weer eens in mijn handen te houden, ben ik daar erg gelukkig mee. En die wekenlange groeispurt en daarbij behorende gevolgen? Ik vermoed dat het een grote inhaalslag is. Elke dag verbaas ik me weer over de nieuwe klanken die ze brabbelt, de bewegingen die ze maakt, de kracht die ze heeft om het liefst de hele dag te staan, haar volle bos haar, en haar groei die elke dag lijkt te versnellen. In 9 maanden veranderd in een grote kleine beer!

Maar ik neem je weer even terug naar het ritme van de dag. Rond 6.45 hoor ik de eerste geluiden uit de babykamer en terwijl ik aangekleed beneden een warm ontbijtflesje maak, en de dieren de nodige aandacht heb gegeven, speelt puplief buiten en kan ik boven rustig Naomi verzorgen. Beneden aangekomen geeft Luca ons vanaf buiten de indruk dat het half uurtje aanvoelde als een halve dag en word er even luidkeels achter het raam gezongen en gesprongen. Ondertussen pakken wij ons dik in voor de ochtendwandeling die tegenwoordig ernstig koud is. Vlak voor vertrek krijgt Luca eten en dat is wederom iets om heel blij van te worden, aldus puplief. Daar gaan we dan, trotseren vanmorgen weer wind, kou en regen maar wat is het ochtend luchtje toch weer heerlijk. Er word nog even een beagle pup omver gelopen en een volwassen labrador begroet die overigens helemaal geen interesse heeft in de grote stuiterbal die ik aan de lijn heb lopen. Naomi leunt onderwijl naar voren om eens te zien of dat allemaal wel goed gaat en laat daarna haar hoofdje weer lekker in haar teddyvoering´winterzak vallen. Jarloers over hoe lekker warm ze is ingepakt besluit ik na de wandeling, het ochtendslaapje, het fruitmoment en akkefietje van gisteren dat we richting de Hema sjezen voor een winterslaapzak en handschoenen, pour moi. En bestelde ik ook nog wat nieuwe setjes van haar lievelingsmerkje, ssssssssssstt!

Dat Akkefietje? Jawel, ons hypermobiele dametje wist zich gisteren zo hupsaa, met haar voeten tegen het hoofdbord aan en haar hoofd onder het deken/laken te wurmen. Gelukkig hoorde ik wat rare geluiden uit de babyfoon en besloot ik te kijken. Niet ideaal voor een moederhart dat natuurlijk een aantal slagen oversloeg waarna de tip van schoonzus over het weghalen van de dekens heel snel ter harte werd genomen. Maar aangezien ik Naomi de laatste tijd met ijsklompjes van handjes uit bed plukte wist ik nog niet of een winterslaapzak alleen uitkomst zou bieden. Iets dat we maar moeten ondervinden. En dus kocht ik vanmorgen een uberdikke, een super zachte zoéén met lange mouwen bij de Hema! Nadat we thuis aan tafel een bruin broodje hebben ingeruild voor een heerlijke witte verse variant omdat we beide bijna stikte in de taaie bruine snee werd het tijd om de slaapzak uit te testen. Je middagslaapje, Oeii, wat ziet dat er heerlijk uit. Slaap lekker meisje. Mama houd de wacht..


Tijd om de dekens uit bed te halen! 
Heb jij liever dekens of een slaapzak bij je kleintje?

x Mama van Dijk

Leuk als je reageert!

4 reacties

  1. Ik geniet echt zó van je blogs! Leuk om te lezen, je beschrijft het echt leuk. Het enige puntje dat ik wat minder vind is dat je blogs wat lastig te lezen zijn omdat je geen 'enters' gebruikt. Het gaat een stuk lekkerder als er paragrafen zijn ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ben overigens Tirza, had geen idee dat dit profiel nog bestond :P

      Verwijderen
  2. Dag Shana Eirin, mooi omschrijving van Thirza, haha! Bedankt voor je mooie compliment! En de volgende keer krijg je paragrafen! Veel leesplezier! -x- Mama van Dijk

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Yeuy, ziet er goed uit! :D Ik blijf je blog sowieso lezen!

      Verwijderen