Geloof

Er zijn geen woorden voor.

15:45


Ik merk het terwijl ik start met deze post dat mijn gedachten op een dieper, serieuzer level zitten. Waar ik anders niet hoef na te denken. Enkel een thema hoef te kiezen, blijf ik nu haken. Haken, al direct bij de start. Misschien is het het trieste weer, misschien zijn het de ellendige berichten uit de wereld. Ik besluit geen post te schrijven over de leuke onesies van de Primark, de hippe kleding van Z8. Geen post over het ritme van mijn leuke dochter, mijn huis of ander bezit. Vandaag een dieper, triester, treuriger, serieuzere toon. Waar leven we voor? Wat zijn onze doelen in het leven? Wat zou jij doen als je wist dat je meest geliefde familielid, je allerbeste maatje of jij, ja misschien jij zelf wel, vandaag, morgen of nog dit weekend tijdens een concert, een gala, een avondje uit of een weekendje weg of gewoon terwijl je thuis bent in je veilige omgeving zou omkomen door het geweld van deze wereld. Zou je vaarwel hebben gezegd? Heb je die knuffel gegeven waarvan je wist dat diegene die zo nodig had? Zouden we niet allemaal meer halen uit het leven dat ons is gegeven? Zouden we dan niet allemaal meer genieten van de kansen die op ons pad kwamen? Zouden we niet allemaal nog vriendelijker zijn tegen de dame bij de kassa, de wachtende voor je, de collega's op het werk, dankbaarder naar de geliefde om je heen? Meer genieten van al het rijkdom dat wij wél hebben gekregen. Terwijl mijn dag somber oogt omdat ik binnen zit en de regen van buiten moet aanschouwen lopen er moeders hoogzwanger in de kou en de regen, vaders zonder hun gezin op weg naar een veilige haven voor hun familie maar nu.. helemaal alleen. Zijn er kinderen weggerukt bij hun ouders, een bombardament, aanslag of ander geweld maakte ze wees. Daar lopen ze dan, in de stoet, hun leven bestaat uit niets meer dan een tasje dat ze op hun rug meedragen of enkel de kleren die ze aan hebben. Zoveel mensen op de vlucht voor geweld, honger en kou. Op zoek naar een plek om veilig te zijn, om te schuilen. Een plek om liefde en warmte te vinden. De wereld staat in de fik maar geeft geen warmte. Zijn wij het niet, die dat kunnen geven? Mijn wens voor vandaag, morgen en de toekomst die komt is dat jij, u en jullie dezelfde Jezus mogen leren kennen als ik. Niet iemand die je verbied op zondag de deur uit te gaan en de dag in bed te blijven liggen. Niet iemand waarvoor je enkel en alleen in exclusieve kleding voor Hem mag verschijnen. De Jezus die ik heb mogen kennen, zegt; Kom maar bij Mij, allen die vermoeid en belast zijn. Ik wil een Vader voor je zijn, ook als je nooit een Vader hebt gehad. Ik zal er zijn! Het is juist die wens voor jou, u en jullie, dat je met mij niet langer meer kijkt naar de wereld die in brand staat en het enkel kan uitschreeuwen, dat niet langer je moederhart enkel en alleen verscheurt van verdriet, machteloos kijkt naar wat er gebeurt. Maar laat het nu juist elke keer opnieuw ,wanneer de angst voor het geweld weer zichtbaar word, dat moment zijn waarop je beseft en verlangt meer te willen worden als Jezus. Dat je wanneer de mensen in nood, jouw dorp of stad, binnenkomen je niet langer de andere kant op kijkt of je mengt in de opstand van demonstraties. Geef daarentegen maar liefde en warmte. Zeg het maar net als Jezus dat zei. Kom maar bij mij, allen, die vermoeid en belast zijn. Als je honger hebt, zal ik voor je koken, neem plaats aan mijn tafel. Heb je geen plek die je thuis kunt noemen, kom bij mij, je bent hier zo welkom! Terwijl ik in de post langzaam naar het slot schrijf hoor ik boven mijn meisje huilend wakker worden. Met dat ik binnen kom lopen tilt zij haar hoofdje op. Niet huilen lieverd fluister ik, je bent wakker geworden in een warm bedje, het is hier veilig, we zijn thuis. Ze begint te glunderen alsof ze het begrijpt. Ik hou haar even extra stevig vast, en in gedachten kan ik niets anders zeggen; Dank u God.

Rend Collective - Build Your Kingdom Here. 
Build Your kingdom here
Let the darkness fear
Show Your mighty hand
Heal our streets and land
Set Your church on fire
Win this nation back
Change the atmosphere
Build Your kingdom here
We pray


Doorpraten kan altijd. Met liefde, zonder oordeel. Ga naar Contact. 

-x- Mama van Dijk


Leuk als je reageert!

0 reacties