Baby

Je Allereerste... #Babykleertjes - issue.

10:16


Terwijl ik de kast van Naomi open trek zie ik de ene berg kleding tegen de andere berg aan liggen. Ietwat vertwijfeld sta ik te staren. Het Himalaya gebergte lijkt er niks bij. Het was zo netjes, geordend en gestapeld! Maar ik kan het niet.. Ik dacht dat het zo makkelijk was. Ik wilde zo graag merk kleertjes voor haar, die zou ik dan verkopen en dan kon ik daarvan weer nieuwe kopen. Maar ik kan het niet. Ondertussen zijn we aanbeland in maatje 74. En terwijl mijn kleine meisje van kleine ukkepuk ondertussen een kleine reus is geworden hebben we maatje 50-68 toch echt, écht al achter ons moeten laten. Had ik ooit gedacht dat ik zoveel moeite had met het verkopen van haar kleertjes?

Misschien is het jullie bekend maar ik ben een zeer grote fan van het kledingmerkje Z8. Noem het zacht of Z8 het doet er niet toe. Wanneer mijn kleine meisje omhuld is in Z8 lijkt ze nóg leuker, knapper, wijzer en stoerder. Helaas zit er aan het merkje ook een flinke prijs. Nu zul je wellicht zeggen.. dan heb je wel wat je wilt? Hmm. Ja. maar tegenwoordig is alles al zo prijzig dus ergens wilde ik ook een beetje prijsbewust zijn. En dus sprak ik manlief toe dat ik al haar kleertjes (Merk of Merkloos) gewoon weer verkopen zou als ze het maatje uitgegroeid was. En daar staan we dan in maatje 74 alweer. En maatje 50 hangt en ligt nog steeds in haar kast alsnog we net in maat 56 zijn aangekomen. Om mezelf aan mijn woord te houden besloot ik laatst haar kast op te gaan ruimen. Ik maakte een stapel van kleren die ik op marktplaats zou zetten en een stapel van kleding die ik in haar geboortedoos zou doen om te bewaren. Terwijl ik bijna haar hele collectie doorgespit had merkte ik op dat ik op de verkoopstapel nog maar twee dingen had liggen. Terug naar de rest dacht ik maar nu met kritische blik. Een schattig z8 pakje gleed door mijn handen. In gedachten denk ik direct terug aan het moment dat je voor het eerst in je wipstoel zat met dit pakje. Ohja, en deze had je aan op het kraamfeest. Ach deze kreeg je van Oma. En deze dan, aaaah. Je allereerste kleertjes. Misschien ben ik nog steeds een sentimentele muts. Al zou je verwachten dat dat na bijna 9 maanden moederschap toch wel over moet zijn. 

Maar toch ontstond er die dag een stapel met kleren die op de schommelstoel werd gelegd. Elke keer dat ik het stapeltje zag liggen keek ik even of er weer reacties waren. Een paar dagen laten leg ik toch weer wat terug in de kast. Deze toch maar niet hoor. En weetje nog hoe jammer ik het vond dat ik niets geen kleertjes meer had van vroeger? sprak ik manlief toe. Ondertussen werden op marktplaats de eerste biedingen gedaan en als allereerst verkocht ik haar Állereerste winterjasje, met haar Állereerste slofjes. Het liefst zou ik de verkoopster zeggen hoe mooi mijn meisje er in zat. Hoe lekker warm ze erin bleef en hoeveel reacties ik kreeg van hoe schattig het stond. Auw.. 

Ken jij dat hecht-gevoel aan alles wat van je kleintje is? 

Naomi in Z8; Jurkje Valentina, Legging Lian


-x- Mama van Dijk

Leuk als je reageert!

2 reacties

  1. Heel herkenbaar. Ons meisje is nu ook ruim 9 maanden. En moet ook de kast uitmesten. Maar dan is het zo definitief dat ze zo snel groot zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt voor je reacti! Ik heb nu nog een kleine geboortebewaardoos maar ik denk dat ik gewoon overga op een grote verhuisdoos/herinneringenbox en dan gewoon wat meer bewaar:)! -x- Mama van Dijk

      Verwijderen