Puur Gezond

Puur Gezond, voor de allerlaatste keer naar Appel&Jij.

12:50

Even was ik het vergeten.. Even maar.. Want Gisterenavond toen mijn man me adviseerde om tijdens mijn avonddienst langs de Mac te rijden kwam het gelukkig (op tijd) weer in mijn gedachten. Even maar was ik het vergeten toen ik me daarvoor realiseerde dat ik mijn brood niet bij me had en de Gele M na het advies van manlief de gehele horizon leek op te vullen. Alsof er pijlen gericht die kant op stonden, alsof mijn gedachten even niets anders meer konden zien dan een vette hap. Even maar dacht ik dat ik voor de bijl zou gaan.. tot ik op tijd besefte, Ik moest morgen weer naar Appel&Jij, voor de allerlaatste keer! 

Voor de laatste keer regelde ik oma om in huize van dijk te babysitten terwijl ik naar Terschuur reed. Voor de allerlaatste keer reed ik de gigantische oprit op, de weg naar het prachtige idyllische stulpje van Nathalie en haar gezin, waar haar praktijk zich ook bevind. Weer klop ik aan en neem ik plaats op één van de appeltjes'groene fauteuils. In een ooghoek zag ik de weegschaal alweer staan. Dit keer weer te pronken in het midden van de kamer net als exact 3 maanden terug op 4 Augustus dit jaar. Toen nog ietwat gespannen nu met een portie trots. Daar staan we dan. Opnieuw ontdoe ik me van alles wat een goede weging in de weg zou kunnen staan en ga ik na goedkeuring van Nathalie klaarstaan. Dit keer weer een uitgebreide meting. En de resultaten zijn dit keer wél om over naar huis te schrijven.Vanaf hier kan en ga ik weer verder. De eerste stappen zijn gezet. Het traject bij Appel&Jij heeft me 6,5 kilo lichter gemaakt, ik heb 11 centimeter taille van me af geschud en voel me fitter energieker en zit lekkerder in mijn vel. Ondertussen pas ik het motorpak van voor de zwangerschap weer aan. Kan ik mijn blousjes weer met alle knopen dichtmaken zonder het gevoel te hebben dat ik eruit zie als een rondlopende rollade. Ik ben tevreden. Al zijn we er nog (even) niet.

Lieve Nathalie, bedankt voor je professionaliteit, voor je enthousiasme en je lach. Voor je energie en je doorzettingsvermogen om mij de goede kant op te duwen. Bedankt voor je heerlijke recepten en bedankt dat ik door en met jou, mijzelf en mijn gezinnetje, een Puur & Gezonder leven heb gebracht. Maar bovenal ook dat je mij weer hebt gebracht naar de jonge energieke vrouw die ik weer kan en wil zijn!

Benieuwd naar Appel&Jij? Wil je ook graag gezond leren koken zonder pakjes en zakjes? Wil je een maatje minder of heb je andere vragen omtrent Puur & Gezond leven? Neem dan contact op met Mama van Dijk of bezoek de website; http://www.appelenjij.nl/ (Ook zeer geschikt voor kinderen).

Quote Appel&Jij
-x- Mama van Dijk

Leuk als je reageert!

0 reacties