Baby

Voor de Allereerste keer op de fiets.

15:20



Hypermobiel? Maar fysio mag ze ondertussen al wel op de fiets? Tijdens de oefeningen die ik van jullie krijg blijft ze soms al 10 seconde zelfstandig zitten!! Een duidelijk antwoord krijg ik eerst niet op mijn vraag. Ik mail hem even later terug en citeer. "Dus ik mag haar even meenemen op de fiets?" Kleine stukjes en zodra ze gaat hangen of moe word dan is het klaar. Yes! (O)Pa en (o)Ma ,die Naomi voor haar verjaardag (ALVAST), een prachtig Yepp zitje met scherm wilde schenken wachtte ondertussen al op het verlossende bericht. Jaaa Oma! Naomi mag op de fiets! En dus, enkele dagen later al nam oma Naomi mee in de auto en pakte ik m'n (mama)fiets uit de schuur die ik in Oktober van zuslief mocht overnemen toen zij richting Israel vertrok. Top! Blij was ik dat Pa en Ma het voorzitje hadden besteld bij een fietsenwinkel hier niet ver vandaan. Ik stelde de versnelling in op een lekkere stand en trapte me vervolgens toch een ongeluk. Mensenlief. Dat fietsen zit niet echt meer in mijn benen. Aangezien ik geen moeder ben die mijn kind levensgevaarlijk op een achterrekje vastknoopt hadden mijn benen de laatste maanden (of jaren?) de trappers bijna niet meer aangeraakt. En alhoewel er menig end word gelopen was fietsen toch weer even een andere vorm van sport. Het regende iets en dus kom ik afgelopen donderdag voor mijn gevoel zeiknat aan bij de fietsenwinkel. Binnen worden we vriendelijk begroet. Heeft u al wat in gedachten? Ja hoor. Yepp, Cognac en een scherm. Kijk, dat is makkelijk. Binnen mum van tijd zit er een zitje op mijn fiets gemonteerd. Oh wat ben ik trots. Snel wurm ik me tussen het zitje en het zadel en zet ik Naomi erin voor een proefritje. Doodeng. Ik besluit Naomi aan oma mee te geven in de auto en zelf eerst nog even te wennen aan het zitje en vervolg zo mijn weg naar huis. Nog diezelfde dag stap ik toch voor een klein rondje op de fiets. Nog wel houd ik haar nekje elke drempel en bocht die we nemen vast. Alsof ik bang ben dat ze ervan door zou gaan. Stel dat haar nekje knakt, in een nieuwsflits zie ik ons al in de krant staan, Moeder neemt dochter te jong mee op de fiets waarbij dochter haar nek breekt. Aii.. Gelukkig word die gedachtte al snel onderbroken door het geklets van Naomi uit het voorzitje. Ach, heerlijk. Ik klets vrolijk met haar mee. We kunnen er weer heerlijk, op een andere manier, op uit!

Vond jij het fietsen ook zo spannend in het begin?

-x- Mama van Dijk


Leuk als je reageert!

0 reacties