Baby

Pakjesavond, zeker wel!

15:01

Naomi´s eerste Sinterklaas feest!

We gaan toch wel pakjes avond vieren? Vroeg hij verbaasd. Uhh, volgens mij niet schat.
Begreep dat jouw familie dit jaar Sinter´kerst wil vieren op de kerstmarkt in Oberhausen en binnen mijn familie is Naomi nog altijd het enigste kleinkind en word dit ook al jaren met een etentje of andere activiteit gevierd. Dit jaar vernam ik echter wel dat Sint  bij hen een presentje heeft achtergelaten voor de kleine uk! Ahh, Spannend!! Maar een Sinterklaasweekend zonder pakjesavond? Ik kan me zoveel sinterklaasavonden herinneren bij mijn opa en oma vroeger, met o.a. een oude teil als cadeaumand, met opa die perongeluk altijd weg was als de bel ging en er plots zoveel cadeautjes lagen voor de deur of in de schuur, met zoveel familie en gezelligheid, met zelfgemaakte soep en broodjes. Hmm, wat een warme herinnering. Helaas is Sint ook daar gestopt met langskomen. En dus besloten we binnen Huize van Dijk dat we er zelf een feestje van gaan maken. Met z´n vijfjes want zeg nu zelf Pup en Poeslief kunnen niet vergeten worden.

En dus werd de sint op pad gestuurd met wat kleine tips, een gevulde portemonnee en goede zin. Eenmaal buiten blijk ik alleen onze kleine boodschappen-cross-kar zonder autostoel op de oprit te hebben staan. Aii, vergeten. Dan maar lopen naar het dorp. Na een klein half uurtje kom ik aan. Met een grote winkelmand sta ik bij de kassa. Op weg naar de lopende band had ik nog wat lekkers weten te scoren. Chocoladepepernoten en speculaasbrokken. Gewoon voor dat ene verwenmomentje hoor! Bij de kassa raadde ze me aan de  kleine zakjes niet te gebruiken ivm scheurgevaar. Oeps, ik was lopen, is waar ook. In een grotere stevigere variant krijg ik alles uiteindelijk prima mee.

Op weg naar huis valt dochterlief in slaap, lekker! Die slaap kreeg ze de afgelopen tijd weer wat minder te pakken. Alles wijst erop dat je eerste tandjes in aantocht zijn. Het overweldigende geurtje van de luiers, het huilen, het bijten op alles en iedereen, het kwijlen en eigenlijk met vlagen helemaal niets willen.. Arme stakker. Maar misschien, misschien ziet mama het verkeerd.. en ben je gewoon alleen maar een beetje zenuwachtig voor vanavond! Enne, Trek je niets aan van alle pietendiscussies in de media. Mama hoopt dat je over heel wat jaartjes net zulke leuke familie herinneringen hebt opgebouwd als wij. Fijne eerste sinterklaasavond lieverd.

Hoe vieren jullie Sinterklaas?

-x- Mama van Dijk

Leuk als je reageert!

0 reacties