Genieten

Voor de Bourgondiër, de Snoepkont of de Makkelijke Moeder.

17:03

 Ja je leest het goed. Dit past bij iedereen, lust iedereen en kan iedereen. Ik heb geen wiel uitgevonden, geen formules bedacht, niets moeilijks en geen poespas. Trouwens ook niet ultra PuurGezond -Sorry Nathalie-. Dit recept heb ik hartstikke gejat van zwager en schoonzus. Ik heb vandaag een uber, ultra, makkelijk, heerlijk of beter gezegd; zalig en vooral overweldigend makkelijke maaltijd op tafel staan die ik met jullie moét delen!


Het kan niet anders dan je jezelf er in moet herkennen. Een drukke dag, geen zin om te koken, een feestje met veel mee-eters maar om ze af te schepen met een vette friet doe je liever niet. Of je bent in  een veel te klein appartementje op vakantie met maar 1 gaskookpitje en je wilt niet elke dag uit eten. Of je hebt smiddags gewoon eens zin in een lauw warme salade met een goed glas wijn. 

Zo waren wij eens op een verjaardag. Terwijl de kinders zich in de friet storten werd er voor de iets oudere kinderen a la volwassen varianten een aantal schalen heerlijke pasta voorgeschoteld. Je raad het al. Het is die Pasta Pesto die onze harten (lees onze magen) deed veroveren. Hmmm. Daar komt hij dan. 

Wat heb je Nodig? 
Pesto Rosso ofwel Rode Pesto (maakt niet uit welk merk)
Rucola
Pasta (volkoren of witte), 
Kaasblokjes, 
Hamblokjes en 
Geroosterde Pijnboompitjes. 

Per persoon reken ik 1 eetlepel pesto rosso verdere hoeveelheden bepaal je zelf naar eigen smaak
Voor zo'n mega schaal als ik vanavond maakte gebruikte ik 4 lepels pesto rosso, pakte ik twee handen vol rucola, 500gram Pasta, 100 gram gesneden blokjes kaas, 250 gram hamblokjes en 75 gram pijnboompitjes die ik even in een pan licht roosterde. 




                                Lauwwarm het lekkerst! EETSMAKELIJK! 

Heb jij ook zulke makkelijke en heerlijke recepten die je vaker maakt? Ik hoor ze graag van je!

-x- Mama van Dijk 


Leuk als je reageert!

6 reacties

  1. Wow ziet er lekker uit.
    Die ga ik ook een keer proberen.
    Bedankt voor het recept.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Laat maar weten hoe die smaakte! Hij valt hier van klein naar groot erg in de smaak :)!!

      Verwijderen
  2. Nou, het was heerlijk! Alleen de ham vervangen voor gerookte kip (i.v.m. zo min mogelijk varkensvlees.) ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Kijk jij voegt de daad direct bij het woord haha! Top! Wat leuk! En wat makkelijk eh!!

      Verwijderen