Als (!) een hoog zwangere dame met nesteldrang..

22:02

Het was donker en kil, de regen stroomde door, de hagelbuien en vlokjes sneeuw die tussendoor de grond raakte zorgde voor de enige schittering van het licht. De winter. Was het einde in zicht? Ik herinner me opeens de post waarin ik als liefhebber van de winterkou aankondigde dat ik weer zin had in de truien, de sloffen en warme gezellige momentjes binnen. Daar zat ik dan. Naar buiten te staren, de zwarte donkere nacht tegemoet. En dat rond etenstijd! Elke vezel in mijn lijf besloot op dat moment, het is tijd voor de lente. En wel snel!





Bij de eerste echte zonnestraal van dit jaar schiet ik daarom die 'o zo heerlijke extra dikke' trui maar weer eens aan en ga ik met dochterlief de tuin in. Terwijl we ons door een blubberig zooitje wurmen wat we vooralsnog de achtertuin hebben genoemd gaan we door naar de voortuin die er een stuk beter bijstaat. Die tuin, hij moest maar eens volledig aangepakt worden fluister ik dochterlief terwijl we tussen de lavendelgeur op ons bankje zitten voor het huis. Naomi die veel te druk is met haar laars te begraven in het zand doet alsof ze me niet hoort. Slim.

Vorig jaar net voor de start van het winterseizoen klopte wij aan bij goede vriend G. Flier van Schaffelaar Hoveniers om te vragen ons te helpen de oprit aan te leggen en daarbij de voortuin mee te pakken. Er kwamen diverse ideeën voorbij en uiteindelijk kozen we voor een combinatie van strak, onderhoudsvriendelijk maar ook groen.  Zo kwam er een strook van zo'n 8m2 voorzien van lavendel en twee bomen aan weers zijden van het huis. En een pad van grind met daarop een steigerhouten bank met bloembakken geleverd door Stoereplanken. De tuin scheid zich van de straat door een fantastische beukenhaag. Ik, wij, -wieniet?- zijn er gek op!Elke dag een paar keer als ik puplief meeneem de buurt in voor een heerlijke wandeling blijf ik nog steeds even omkijken. Och, wat staat dat huis er toch lekker bij. Dát gevoel. Konden we dat niet creeren in de achtertuin? Kon deze topper niet weer iets subliem's verzinnen? Het gecreëerde modderbad omtoveren tot een heerlijke plek om met de ontblote voetjes, het glaasje of het biertje te genieten van de eerste zonnestralen?

Als(!) een hoog zwangere dame met nesteldrang zet ik vervolgens alles op alles om manlief te overtuigen van de noodzaak om de tuin op orde te krijgen.  Dochterlief moet komende zomervakantie toch kunnen genieten buiten? Rondscheuren op haar fietsje of zandgebakjes maken in de zandbak misschien? Als de tuin af is, dan wil ik heus niets meer, echt niet.. (?)

Deze week staat zoals aangekondigd helemaal in het teken van het buitenleven. Als klap op de spreekwoordelijke vuurpijl komen we deze week in samenwerking met Schaffelaar Hoveniers met een super gave actie speciaal voor de lezers van Mama van Dijk! En ja, dat vinden we helemaal té gek!



Voorproefje van de gemaakte tuin tekening.
Weten wat Schaffelaar hoveniers jouw als lezer van Mama van Dijk aanbied?
- Blijf dan deze week vooral weer lezen-

-x- Mama van Dijk


Leuk als je reageert!

0 reacties