Een eetbaar stukje pure kunst..

13:39

Wie de pagina’s van Janet’s taarten bezoekt waant zich in een meesterlijk werk van een volleerd bakker, zou je denken! Toch blijkt dat niet helemaal het geval, Janette Pelled, die achter janet’s taarten zit doet dit nu zo’n 6 jaar, gewoon vanuit huis! Ze volgde slechts twee korte workshops/cursusjes maar wist zich daarmee al te profileren tot meesterbakker. Tenminste, in mijn ogen. Ik zou zeggen oordeel zelf! Want zo’n prachtige Nijntje’taartcreatie had ik werkelijk nog nooit gezien!




Janette stuurde me wat foto's tijdens het maken van de taart! 


Alhoewel ik de geplande ‘Baking Of’ helaas moest missen zoals te lezen was in voorgaande post stuurde Janette me diverse foto’s van de voorbereiding! Heel erg leuk om te zien! 8 uur(!) lang ging er zitten in de voorbereiding van deze twee laags taart en het meptaartje voor Naomi zelf. Ohja wist je dat ik lang kon wachten op een ‘remmen los’ mepfestijn? Nee hoor, beheerst en liefdevol, niets meppen, niets geen smeerboel. Naomi wilde helemaal NIET in zo’n prachtig eetbaar stukje kunst meppen. Ook niet met een beetje hulp. ’ Ach, opvoeding eh’ Grapt manlief nuchter. Rustig hapte ze de 1 van haar taart af en hield zich verder kalm. Wij zagen onze kans schoon dit meptaartje alvast te proberen. Terwijl ik mijn tanden in een zoete laag marsepein chocola zwitserse room, cake en aardbeienbavarois zet krijg ik het gevoel alsof ik in de spreekwoordelijke ‘zevende hemel’ ben beland. Aii. Die was gooooedd! Na 4 hapjes besluit ik te stoppen. Mennnnn, wat is hij machtig! Die mening leek ik te delen. S’avond bleek er maar een helft van de taart opgesneden te zijn! Laten mijn israelisch’hollandse tweelingzus en haar verloofde eind deze maand nou net even over komen en wel een stukje taart lusten. En dus beland de taart in de vriezer, er wacht een stukje op jullie leukerds! 

Wat een lof over deze taart. Janette bedankt voor je service, je hartelijkheid en je gouden vingers. Je maakte –mede- ons eerste verjaardagsfeestje van dochterlief een heel geslaagde!


Deze 2-laags taart kochten we incl meptaartje en geboetseerde nijntje voor 60euro! Hij was het meer dan waard. Ook een taart bestellen bij Janet's taarten? Bezoek haar facebookpagina! www.facebook.com/janetstaarten.nl/





-x- Mama van Dijk

Leuk als je reageert!

0 reacties