Is het echt??!

10:37

Ik open een pak yoghurt met de datum 11-02. Het is echt.. Zo sentimenteel als wat meld ik manlief dit heugelijke feit. Dit pak melk ook!! Ohh lief, het is bijna zover zeg ik glunderend terwijl hij me met verbazing aankijkt. -haha- Alles wijst erop dat we 11 Februari al snel naderen. De flashbacks naar vorig jaar komen steeds vaker het toneel van mijn gedachten op. Het zou best eens een emotioneel dagje kunnen worden. Schrijft een ervaren trouwe lezer me. Terwijl ik op dat moment nog nuchter nadenk over waar ik welke slinger zal hangen. Ze had gelijk. De tijd tikt door. Opeens maakt het niet meer uit waar ze hangen, hoelaat de helium ballonnen worden gebracht of de cadeau's wel juist zijn ingepakt, welke kleur bordjes ik zal halen of hoeveel liter soep er word gekookt.. Ons meisje, ze word morgen 1. Ze is een gezonde volslanke dreumes geworden in de bloei van haar leven. Wat zijn we op en top dankbaar!


Vandaag is het Woensdag. Vorig jaar midden in de week op een woensdag mocht ik van jou bevallen. Je word morgen 1 jaar, de grootste mijlpaal om het jaar af te sluiten is dan ook wel jouw eerste feest! We hebben het allereerste jaartje overleefd, met z'n drietjes en al die lieve familie en vrienden om ons heen. Wat was het een tof jaar! Terwijl ik de bundeltjes met foto's van het afgelopen jaar erbij pak bekijk ik de muur grondig. Een heel grote 1 gemaakt door zo'n 50 foto's samen te voegen. Dat was het idee. Ik ging aan de slag en het resultaat maakte me stil. Wauw. In één ogenblik was te zien hoe jij je had gevormd, hoe je was gegroeid en wat voor een leuke dingen de afgelopen 364 dagen ons hadden gebracht. Van 48 cm groeide je tot 77. Van 3345gram veranderde je naar een fijne 10.000gram. Je haartjes groeide mee, je oogjes bleken donkerbruin en de eerste vier tandjes maken deel uit van je lach.


Omdat wij morgen een echte vrije dag hebben zal er ook geen post verschijnen. Om jullie alvast een indruk te geven van de spetterende feestdag zal ik jullie onze inkijk op de dag van morgen niet onthouden. 

Vanavond al bezoek ik Janet's Taarten in Lunteren. Ik mag aanwezig zijn bij de 'Baking of' Naomi's eerste meesterlijke verjaardagstaart! Uiteraard volgt later deze week een mooie post over dé taart!
Ook hoop ik vanavond laat vast de versiering te doen zodat het morgenvroeg al bijna klaar is als we Naomi uit bed halen:)! Een vergeetmeniet'je zal het opladen worden van de videocamera! In de vroege ochtend arriveren ze van BigBalloon voor zo'n 30 heliumballonnen. Omdat het vanaf 15u open huis is wil ik het liefst smorgens al Naomi's moment filmen met haar eigen -eveneens door Janet's taarten gemaakte - meptaartje. Ze gaat waarschijnlijk helemaal los, niet? Ik zie erna uit! Rond de middag brengen we Luca naar het pension zodat hij daar heerlijk kan spelen en hier geen schade kan aanrichten tussen de ranjabekers en ander feestgedruis. We hebben iedereen uitgenodigd vanaf 15u én te blijven eten zodat we het bezoek niet om 20u nog krijgen. Ik ga ervan uit dat Naomi dan namelijk al volledig gesloopt is. Al zal ze wellicht tussendoor ook even een powernapje doen om bij te komen:). 

De kriebels in mijn buik beginnen te komen en dat terwijl ik morgen niet eens hoef te bevallen...
"Er is er één jar...." klinkt alvast voortdurend in mijn hoofd..
Morgen.. ja morgen is de grote dag!

-x- Mama van dijk








Leuk als je reageert!

4 reacties

  1. Ooh, ik begrijp die kriebels helemaal! Te gek, die 1 van foto's. Ga ervan genieten morgen met z'n allen! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Haha jij maak er een groot feest van! En terecht hoor, zo'n eerste verjaardag heel speciaal. Hier een zoontje van 6, dochtertje van 2 en onze jongste zoon is 4 maanden. Die eerste verjaardag was bijzonder en sentimenteel. Maar ik merk alle verjaardagen die volgen, zijn ook steeds weer van die speciale momenten. Hele fijne dag morgen, geniet er van en van elkaar! Leuk idee die 1! Ik maakte bij de 1e verjaardagen een soort levensloopboekje met foto's en dat kon iedereen in kijken... weltrusten gr Jolanda!

    BeantwoordenVerwijderen