Oma weet raad. Heus wel!

08:53



Je kent het vast en zeker! Die uberhandige tips die simpeler zijn als wat(?!) en zorgen voor de meest fantastische resultaten onder het mom van Oma weet raad! Zo ondervond ik deze week met een tip uit grootmoeders tijd hoe je in 3 seconde alle putjes, gootjes, wcpotten (en heus nog meer) schoon krijgt! jawel, blinkend schoon! Vandaag deel ik daarom de meest grandioze tip waarmee oma aan kwam.


De mama's, papa's en/of kinderen die gezegend zijn met een volle bos haar kennen het wel. Die overvolle putjes na een douchebeurt, bah!  Daar stond ik dan onder de douche te genieten van een momentje voor mezelf. Terwijl ik de fles op zijn kop houd en mijn haren voorzie van de heerlijk geurende conditioner kijk ik naar de vloer. Hé bah, de inloopdouche die niet voorzien is van een hoge drempel lijkt zich steeds verder te vullen. Het water stroomt niet door. In een poging om dat beetje Me-time niet te verpesten probeer ik het putje even schoon te maken. Terwijl ik een pluk haar uit het putje wurm - ieewwwl- en het gevoel heb een uitgestorven diersoort in handen te hebben besluit ik mijn douchetijd te verkorten. Ik ril ervan als ik de haardos in de wc weg spoel. Er moet toch een tip zijn om al die gootjes, putjes en potten in huize van Dijk drastisch, blinkend schoon te krijgen. Zonder HG?

Die middag komt moeders binnen met een briljant idee. Heb je Natuurazijn? Jazeker, antwoord ik eenduidig. Mooi, ik heb pure baking soda bij me! Heb het net al even thuis uitgeprobeerd in de wc pot en het werkt gelijk, niet normaal!! Kijk, dat zijn de berichten! Hoe gingen we te werk? Allereerst heb je nodig een klein kopje Pure Baking Soda dit gooi je in het putje naar keus (Wastafelputje, gootsteen, wcpot, doucheputje en ga zo maar door) vervolgens gooi je het kopje azijn daaroverheen! 1 seconde wachten en het begint te bruisen. - Het bruiseffect van een fles cola die je na een val uit je boodschappenkar zo nodig toch moest openmaken!- vervolgens hoor je het geheel doorlopen/bruisen, daarna laat je de hete kraan er even overheen lopen en klaaaar! Ik probeerde het op diverse plekken! Ik kreeg putjes terug die ik sinds de plaatsing 1,5 jaar geleden niet meer zo schoon had gekregen!

* Bij verstopping van een putje/gootje verwarm je eerst de azijn even in de magnetron voor 30 sec. 900 watt. Dus Baking Soda en dan de warme natuurazijn. Resultaat gegarandeerd:) #Ervaringsdeskundige.

Bob's red Mill Baking Soda - Albert Heijn

Voortaan hebben we allemaal een pakje pure baking soda en azijn in huis, nietwaar?
Heb jij meer van zulk soort tips voor Mama van Dijk? Ik test hem graag voor je uit met bijbehorende review.

de efficiënt en makkelijke moeder - 
-x- Mama van Dijk

Leuk als je reageert!

2 reacties

  1. Ik had hele erge last van een verstopt putje in de badkamer en heb toen van alles geprobeerd en ik had het idee dat het soms erger werd. Uiteindelijk heb ik maar een expert laten komen voor mij riool en het was binnen een paar minuten opgelost. De tip met baking soda heb ik nog niet geprobeerd maar die staat volgende keer boven aan op mijn lijstje om te proberen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Great blog!

    Onze erkende loodgieter uit Wassenaar helpen u bij het ontstoppen van afvoerleidingen en wc met de grootste zorg. Bel 070-2092510!

    BeantwoordenVerwijderen