Alle regenboogkleuren uit huis (en tuin) verbannen..

22:32

Aw, je kinderen zullen pijn in hun ogen krijgen als ze een keer kleur zien. Jawel, zo klonk de feedback op mijn "lang leve de warme aardetinten in huis stijl" eens van een andere mama die haar kinderen wél de ruimte gaf om naar hartenlust alle regenboogkleuren plastic speelgoed (en andere troep) in huis en tuin te halen. Zou ik mijn kind niet heel erg tekort doen, dacht ik nog? Ach, let's give it a try. En dan opeens, voordat je het goed en wel in de gaten hebt. En dochterlief de 1 nét is gepasseerd, staan ze er al, dozen, kasten, manden, kisten en kleptafels vól speelgoed. Zing je samen met je partner opeens uit het niets liedjes na uit de felroze loopwagen, neurie je deuntjes vanuit het mega v'tech autostuur of swing je mee op de tablet van peppa big. Zo ineens. Geen totale hoffz, vt'wonen, of sober stijltje meer, nee.. pure, of laat ik zeggen, jawel puur speelgeluk voor jong en oud. In alle kleuren van de regenboog. -En gelukkig doet een grote kast en kleptafel in huize van Dijk dan toch heel wat verbloemen-

 Let's Go! In huis zul je je weg vast aardig gevonden hebben. De een creëert een speelplek van 10 vierkante meter in de living en zet heuse rolcontainers met speelgoed op een kleed waar zij gerust ook gezellig met vrienden op plaatsnemen. De ander voldoet de opdracht 'maak een eigen plek voor je kind' met een schattig kleptafeltje verder weg van de zithoek -als middelpunt van een verzameling speelgoed. Prima! Ik ben sowieso trots op je! Vandaag neem ik je (weer) mee -het thema van de week- de tuin in. Op zoek naar creatieve inspiratie voor een kindvriendelijke maar stijlvolle, met sfeer overladen tuin. Geloof me.. het kan!

De zandbak onder de vlonder. Het briljante idee dat we terug zagen in ons tuinontwerp.

Een heel mooi zandbak' idee weggewerkt in het verlengde van een border!
Zwarte houten palen tussen het groen met een prachtig houten schommeltje. Heerlijk sfeertje!

Verscholen tussen de planten en op de schutting hangt een prachtig buiten krijtbord.
Wat een tof idee, we hopen zoiets toe te passen in de nieuwe tuin.

Ik smelt van dit soort houten stylish kinderhuisjes. Jij?

En natuurlijk plaats ik ook nog wat inspiratie voor de mensen a la overtreffende trap. Dit is toch wel een waar speelparadijs. Niet? In het kader van; "Wie als eerste het geldboompje vind???" Misschien zijn die opklapbare glijbanen, zandbakken in regenboogkleuren en grote plastic speelpaleizen dan ook eigenlijk heel zo gek niet.


WAUW! En dan daaronder nog een jacuzzi??  Ha - Ha. #ietsmetgeldboom?


Natuurlijk ben ik heel benieuwd naar jullie tuintjes! Ga jij voor neutraal en natuurlijk of zou jij het liefst alle regenboogkleuren uit de tuin verbannen? Spontaan foto's delen als reactie (op facebook.com/mamavandijk) vinden we heel leuk! 

Is jouw tuin al kids & lente/Summer'proof?

-x- Mama van Dijk


(Bron foto's: Pinterest)

Leuk als je reageert!

4 reacties

  1. Reacties
    1. Bedankt voor je reactie Kirsten! Ik hoop dat ik ergens volgend jaar mijn eigen sfeerfoto's kan plaatsen! ha-ha:)

      Verwijderen
  2. O, hier word ik zo jaloers op. Zoiets zou ik heel graag willen hebben voor mijn jongens. Maar helaas, wegens gebrek aan geldboom, is het een grote betegelde vlakte zonder sfeer geworden :-(

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt voor je reactie Nummer 16! Och wat plaats je een herkenbare regel! Die geldboom ook altijd eh, ik zal toch ook eens wat tuinkwekerijen langs gaan lopen, moet ze toch ooit gaan vinden? (^^)! Enne.. hier ook een ongezellig zooitje hopelijk komt er met onze nieuwe tuin ideeen verandering in:) -x- Mama van Dijk

      Verwijderen