De shoplog die je niet mag missen.

21:24


Je hebt mijn vorige post vast niet gemist. Naomi ging en gaat met sprongen vooruit. En dat is vermoeiend en kost bakken vol met energie. Om Naomi een beetje te helpen op weg richting het staande leven werd het tijd voor haar eerste echte loopschoenen/sneakers. Om deze ochtend op mijn nieuwe leefstijl aan te sluiten ga ik lopend richting de winkels. Zo'n 25 minuten lopen tot het echte winkelcentrum. Goed te doen dus. We trotseren de kou en gaan ingewikkeld in dikke sjaals, warme jassen en dikke sokken (in een winterzak) op pad. Zonder schoenen. Maar dat was van korte duur. Je leest het vandaag in Mama van Dijk's Shoplog. 

Warm ingepakt, valt dochterlief al snel in slaap. Heerlijk die gezonde frisse lucht!
Ik vroeg afgelopen week een vriendin waar ze in vredesnaam haar loopschoenen voor de kindjes kocht. En zo gingen wij als eerste richting de Scapino. Online vond ik nog niet zoveel leuk maar wellicht hadden ze in de winkel zelf meer te bieden. Terwijl ik mijn ogen door de collectie laat glijden zie ik bijna enkel en alleen schoenen tussen maatje 24 en 30. Ik hou een te leuk schoentje dat ik vind in maat 22 naast Naomi's voetje en lach hardop. Oeps. Ze leken zo klein. Maar hier zou haar kleine voetje dubbel in kunnen. Het winkelpersoneel merkt mijn zoekactie al snel op waarna iemand me een handje komt helpen. Er blijken twee opties te zijn. Een goudachtig kleurig schoentje met tijgerprint dat ik te schattig vind maar waarvan ik bang ben dat het nergens onder staat besluit ik niet te nemen. En dan zie ik daar dit lieve zwarte schoentje met een tintje roze en een beetje 'lak'. Naomi vind het allemaal wel prima. In de winkel showen we even een paar stapjes onder begeleiding met het genot van een paar "aaaaaahhhhh's en Ohhhhh's" Wat zijn ze dan weer klein eh. Die mini mensjes die hun liggende leven verruilen voor het staande. 
Zijn ze niet leuk?! 






Omdat ik onverwachts zo snel voor haar slaag gaan we nog een rondje door het dorp. Bij de zeeman haal ik voor haar een skinny legging in jeans stof. Tijdens haar vorige twee draagmaten wist ik hem ook te scoren. En ik vind ze dan ook ideaal! Voor onder een tuniekje, of jurkje of gewoon stoer als broekje. En dat voor maar 4.99! En niet minder belangrijk; Mooi dat hij blijft!! Mama ook weer blij:)! Verderop lopen we de trekpleister binnen. Daar haal ik een voorraad shampoo flessen. Even de mand in de kast weer bijvullen. Op de actiekaart lees ik iets in de trant van "van 13.95 nu voor 6.99" Prima aanbieding denk ik nog! Eenmaal bij de kassa blijken ze slechts 4 euro te zijn. "Whaa" dikke meevaller voor een huis vol krullenkopjes:)! Ook de Zwitsal Goedemorgen Haarlotion scoor ik voor 2 ronde euro's. Genoeg gescoord weer. Eenmaal afgedwaald besef ik dat ik het hele stuk nog terug moet.. lopen. Dit keer, hoe fijn voor Naomi, met schoenen aan, in de winterzak, met een sjaal en een heerlijke warme jas. Al snel zorgt het eentonige geluid van het geklak van mijn haklaarsjes op de straat dat ze in slaap valt. - Truste popje-.  


Dezelfde dag sluiten we af met een overweldigend lekkere zelfgemaakte nasi. Alle dank aan onze vrienden die zo vrijgevig waren dit recept met ons te delen. Ook benieuwd naar dit recept zonder (bijv Honig) pakjes / zakjes? Stuur dan even een reactie! 

Naomi vind het stappen en billenschuiven met schoentjes aan toch nog wel erg moeilijk. Dus tijdens het billenschuiven gaan ze lekker uit. Wat zijn ze schattig eh!

-x- Mama van Dijk






Leuk als je reageert!

2 reacties

  1. Hele leuke schoentjes! Wij gaan binnenkort ook maar eens op zoek naar eerste echte schoentjes! Lijkt me erg leuk. En een lekker recept is altijd welkom ;) zeker zonder pakjes en zakjes, dat probeer ik altijd zo veel mogelijk.

    BeantwoordenVerwijderen