Hé lekker burgelijk, weer zo'n heerlijke huishoudelijke tip!

15:00

Vorige week kwam al een beetje naar voren hoe het er huishoudelijk aan toe gaat sinds de komst van onze lobbes. De grote viervoetige schat zorgt voor een hoop plezier, maar ook een hoop zand, haar en andere troep in huize van Dijk. Om nu 10 x per dag een emmer sop te pakken en de grond op de knietjes te gaan soppen, nee, mij niet gezien. Hoe dan wel lees je vandaag..

Bij de oplevering van onze houten (laminaat) vloeren in huis kregen wij van Europa Parket een toffe dweilstok mee naar huis. Namelijk de zogehete "BONA Spraymop" Zo eentje waar aan de stok een fles zit en je tijdens het dweilen de hendel in kunt knijpen en er schoonmaakmiddel (met water) uitspuit. Ik kan niet meer zonder! Geen geknoei met emmer water dat al snel zwart kleurt en geen gesjouw met emmers meer door je huis, even de fles vullen met je favoriete schoonmaakmiddel, heet water erbij en dweilen maar!


Normaal gesproken zit er een schoonmaakmiddel speciaal voor laminaat bij, dan moet je alleen wel steeds een nieuwe fles kopen -duurspul- én alsnog met emmers water werken om de vloer te boenen. Dat met die emmers door huis sjouwen, nee mij niet gezien, ik kies liever voor het makkelijke. En dus vulde ik hem ,sinds de originele inhoud vd fles op was, met eucalyptus allesreiniger aangemengd met water. Zalig! Had ik veel eerder moeten doen!

Hoe Mama van Dijk dat doet als ze gemiddeld twee a drie keer per dag moet dweilen? Zul je je afvragen? Laat dat nu monsterlijk ideaal zijn! De dweilstok is aan de onderkant voorzien van een sterk klittenband. Elk vaatdoekje of andere doek naar keus blijft eraan vastplakken. En zo ineens heb je dan ook geen excuus meer dat je dweildoeken in de was zitten.

Natuurlijk ging ik even voor je op onderzoek uit en ik zie de Bona spray mop al te koop staan tussen de google resultaten voor 45.95! En nee, ik heb geen aandelen in de Bona, maar och wat raad ik hem aan als je net als ik niet onder -het vele- dweilen uitkomt!





Heb jij ook van die ideale huishoudelijke hulpmiddelen in huis? Ik hoor het graag!

-x- Mama van Dijk

Leuk als je reageert!

8 reacties

  1. Klinkt inderdaad handig. Hier nog de 'ouderwetse' dweil en een emmer sop!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Daar is uiteraard niets mis mee, maar dit is voor de makkelijke moeder:)!

      Verwijderen
  2. Ik heb een handige dweil met spuitfunctie. Maar die is helaas kapot. Jouw dweil lijkt mij ook wel wat!

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ha Nicole, Leuk dat je reageert. Ja dat is hij zeker! Online heel niet zo duur en je hebt er gegarandeerd plezier van haha! -x- Mama van Dijk

      Verwijderen
  3. Ik heb ook de bona spray mop. Inderdaad heel handig. Bij de Action zijn deze mop met sprayfunctie ook wel eens te koop voor nog geen 10 euro en de micro vezeldoeken zijn ook daar te koop, 2 voor nog geen 2 euro.

    Daarom zou ik voor Action mop kiezen want de doeken voor de Bona (pads) zijn 10 euro per stuk. Best veel geld.

    Maar hier ook een tevreden klant hoor van de Bona spraymop.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dag Anoniem ik gebruik allerlei dweildoeken hoor. Heb er maar 1 van Bona zelf. alles blijft er aan vast zitten door het soort klitteband aan de onderkant. Ideaal. Gebruik ook regelmatig even een normaal vaatdoekje. die gooi ik op de grond en dweil de plek naar keus even snel schoon:) Makkelijk!! -x- Mama v Dijk

      Verwijderen
  4. Hoi MVD ik heb al diverse doeken geprobeerd. Geen enkele bleef plakken. Na het lezen van jouw post heb ik een 1000 dingen doekje geprobeerd (10 in een verpakking bij Zeeman) en deze blijft idd ook zitten.

    Heb 2 bona pads maar deze was ik 2x soms 3x per week uit (heb honden vandaar dat ik vaak dweil en de pads ook echt moet uitwassen ipv in emmer met sop) dus uiteindelijk kost dat veel stroom en veel water. Zonde en slecht voor het milieu.

    Ik ga nu ook die 1000 dingen doekjes gebruiken. Handig, dank je voor de tip.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. En even over het schoonmaakmiddel zelf...ik koop een navulling van de Bona en vul daar de fles mee die op de spraymop zit. Gaat superhandig.
    En met 4 liter navulling kan ik maanden vooruit want je hebt maar weinig nodig. Ik weet niet hoe schadelijk andere schoonmaakmiddelen zijn voor een laminaatvloer en gebruik dus alleen Bona.

    BeantwoordenVerwijderen