"Jij gaat deze 9 maanden doorstaan zonder vreetbuien" sprak ik mezelf streng toe..

20:37

Na een enthousiaste begroeting lopen we het huis van vrienden binnen. Groot feest door de komst van een klein meisje! Bepakt met een kraamcadeau en dochterlief op de arm loop ik de hal in. "Zó, je kunt het nu al zien ,ofniet?" knalt de openingszin door in mijn hoofd. Stilletjes denk ik; "Valt het hem nu al op?". In een vlugge vaart reageer ik ietwat uitbundig "Och, ja vreselijk eh!" Een paar verontrustende ogen kijken me aan hoezo "vreselijk"?! Nee, natuurlijk niet. Niet vreselijk. Maar het gaat zó snel. Mijn lijf veranderd zo vlot en ik moet er weer zó aan wennen, voeg ik toe.

8 maanden zwanger van Naomi - Noraly Julie
In mijn goede voornemen om elke maand een post in het kader van "less sucker, more energy" te publiceren schreef ik de eerste maanden van dit jaar al een paar interessante post's. De laatste post daarover vind je hier. De strijd voor een puur gezonde leefstijl bleek zonder hulp moeizamer dan gedacht. En toen kwam ik vorige maand met waanzinnig nieuws. De test was positief! Op dat moment besloot ik terwijl ik mezelf streng toesprak; "Jij gaat deze 9 maanden doorstaan zonder vreetbuien"! Een week later veranderde deze strenge spiegel scene in "1 keer per week mag je een frietje, meer niet!" En niet veel later zeg ik met ietwat gemengde gevoelens in diezelfde spiegel "voorruit, maar echt met mate dit keer, oke?!"

Nog diezelfde middag heb ik een eerste heuse vreetbui. Aii. Ik besloot de less sucker, more energy post van vorige maand over te slaan. Want eerlijk, Ik had enkel en alleen kunnen schrijven dat ik suiker nodig had. Dat mijn lijf de koeken had verdiend, dat ik alle bakken ijs die ik zou willen verorberen nu zo goed kon gebruiken. Dat ik wilde zwemmen in chocolade en dat ik zodra ik niet zou toegeven misselijk werd. Blij, tevreden en gelukkig ben ik dat de ergste hormonale vreetpartijen de deur uit zijn. Tenminste dat hoop ik!

Ik ging op zoek naar een manier om dit keer fit te blijven met natuurlijk als bijbehorend doel dit keer niet aan het einde van de rit meer dan 12 kilo eraf te moeten vechten! Ik vond een zwanger en bewegen cursus waar zwangere dames uit de regio gebruik van kunnen maken voor 7,50 per keer. Het zijn sportieve lessen met gepaste begeleiding. Lessen die iedereen kan volgen en ertoe bijdragen dat je fit de zwangerschap kunt doorlopen. Dat klinkt als muziek in de oren. Dames kunnen starten rond de 16 weken. En dus hoop ik me volgende maand te kunnen inschrijven! Yeah!

Love you to the moon and back, little one!
Opnieuw dat grote wonder gaan beleven. Wat ben ik dankbaar! Terwijl ik door de map "Naomi" scroll fluister ik. och, lieverd je bent wel 100kilo vechten waard! -x- Kus van Mama.

-x- Mama van Dijk

Leuk als je reageert!

1 reacties

  1. Aiai, die strijd tegen de zwangerschapskilo's kan bij mij ook weer gaan beginnen. Slik. Maar mooi wat je zegt, ze zijn inderdaad 100 kilo vechten waard!

    BeantwoordenVerwijderen