Verbijsterd kijk ik ze aan. Dit meen je niet?

12:39

Enthousiast houd ik de deur open. Kom verder! Leuk dat jullie er zijn! Nog voor ze goed en wel binnen zijn gestapt vervolg ik; Hebben jullie het al gehoord? Ik ben in verwachting!! Twee paar ernstige blikken kijken mijn kant op. "Ja, tjonge we hoorde het. Was niet gepland zeker?" Waarop de ander (om de situatie nog even iets ongemakkelijker te maken) aanvult; "een ongelukje?" Verbijsterd kijk ik ze aan. Dit meen je niet? Terwijl ik mijn enthousiasme in één klap verlies gaat het verder. "Slikte je niets dan?" en zonder een reactie af te wachten.. "Ach, wij wisten vroeger ook niet wanneer je het wél of vooral niet moest doen...  Terwijl ik me enigszins als verslagen uit dit gesprek probeer te wurmen gooi ik het op een ander onderwerp. -"Pff, dan toch lekker niet" klinkt er een kattig stemmetje in mijn binnenste-.

Hoera!!
Je bent zwanger. Wauw! Geweldig, Hoera! Of toch niet? Een bekendmaking van een zwangerschap zorgt altijd voor een hoop reacties. Bij een eerste zijn deze vrijwel allemaal hetzelfde merkten we. Maar zodra baby no. 2 zich aankondigt lijken de reacties een bepaalde wending te krijgen. Immers, iedereen heeft een andere mening, een ander gevoel en een andere theorie voor het beste aantal maanden dat tussen twee kindjes in "moet" zitten. Je leest het vandaag in een opsomming vol hilarische reacties (en de minder hilarische) die we te horen kregen.


- (Wauw,) Gefeliciteerd!
Dankjewel!!
- Dat is snel!
Vind je?
- Ik kan het niet geloven, wilde je dit?
Ik vind het erg leuk dat er straks bijna twee jaar tussen zit!
- Zeker niet gepland?
Het is meer dan gewenst!
- Het is toch geen tweeling?
No, worry! 
- Ach komt goed, bij ons zit er nog veel minder tijd tussen de kinderen.
Dan komt het vast goed!
- Ohhh, ik hoop dat ik ook zo vruchtbaar ben!
Dat hoop ik ook!
- Ons kindje haalde het niet bij de geboorte door een fout van de vroedvrouw.
Bedankt voor de bemoediging
- Sterkte met de bevalling vast!
Daar wil ik nog even niet mee bezig zijn.
- Het is te hopen dat het goed gaat!
Een beetje positief graag!
- Je bent me nét voor. Ik dacht al wat zie je er "goed" uit.
Goed, in de zin van DIK? 
- Ahhh, een tweede wonder, geweldig!
Wauw, zeg dat!
- In huilen uitbarsten en zeggen dat je even aan het idee moet wennen.
Het komt echt, echt goed!
- Sterkte, je zult je handjes er wel vol aan gaan krijgen!
Dat geloof ik ook wel!
- En nu voor een jongen gaan!
50% kans, toch?
- Jij wilt zeker nu geen meisje? 
Heerlijk twee prinsesjes in huis!
- Slaap je nét weer fatsoenlijk begin je weer overnieuw!
Jup
- We wisten het al.
Ohh? vertel?
- Ik dacht al zoiets, je moest zo vaak plassen!
hihi. oeps!
- In huilen uitbarsten en zeggen hoe gelukkig je voor ons bent.
Ahh lieverd!
- Wat zul je je tweelingzus nu extra gaan missen.
Aii. zo is dát inderdaad!

Hoe waren de reacties in jullie omgeving op een tweede kindje?
Bij de meeste konden wij hard lachen, ook omdat we wisten van wie ze kwamen uiteraard. Máár hier en daar zat er best een ietwat minder hilarische reactie tussen. Iedereen mag een eigen mening hebben. Wij voelen ons in elk geval gezegend, gelukkig en intens blij met het nieuwe wonder dat groeit.

Be blessed!

-x- Mama van Dijk


Leuk als je reageert!

1 reacties

  1. Pff de minder leuke opmerkingen lekker naast je neer leggen, het is fantastisch nieuws! Bij ons zit er nu 19 maanden tussen, kregen ook wel de vraag idd of het gepland was enzo.

    BeantwoordenVerwijderen