Inspiration

"Een zwart geklede man met een geweer komt binnen gerend" #Inspiration.

18:24

Op Mama van Dijk nemen we u en jou 1 x in de maand mee op ontdekkingstocht. Op reis naar een diepere betekenis. Een inspiratie. Een mooie tekst dat raakt. Een hartverwarmende overtuiging of een gekozen lied. Vandaag neem ik jullie mee naar het begrip Stille tijd. Want in een wereld die nooit slaapt, die op het moment aan alle kanten in de fik staat door ellende en treurigheid, aanslagen en terreur, voel ik het verlangen om te delen. Te delen vanuit liefde, vanuit inspiratie, vanuit geloof. 


Voel jij je soms ook zo meegenomen in de drukte van alledag? Kom je niet altijd toe aan de rust om stil te worden. Tijd om stil te staan ,om na te denken, om tijd te hebben voor hetgeen het daadwerkelijk om gaat? Misschien is dat voor jou quality time, een goed boek of een fijne wandeling. Ik doel vandaag op mijn geloofsleven als mama, als partner, als familielid, als vriendin, maar bovenal als wie ik ben in Hem.

Terwijl ik in gesprek met een lieve vriendin praat over stille tijd besef ik dat die kostbare tijd de laatste weken is vervaagd. Er waren andere dingen die mijn tijd opslokten. Ik was moe en wilde enkel slapen. En terwijl het ene nieuwsbericht over een afslachting de andere opvolgt in de media merk ik dat mijn gedachten versomberen. Waar was God in mijn leven op dit moment? Hij was er, zoals hij er altijd is geweest. Maar ik zocht hem niet. Hij was er toen ik bang was. Sprak toen ik me zorgen maakte. Gaf woorden toen ik niet wist wat ik spreken moest. En luisterde naar mijn roep om opnieuw meer van Hem in mijn leven. Hoe makkelijk is het om dagen te vullen met zoveel bezigheden. Hoe makkelijk kunnen we (hormonaal) eindeloos jammeren om een tuin die blank staat van de regen en je langzaam de net geplante bloemen ziet vergaan..

 Al eerder postte ik hoe dromen in deze zwangerschap nogal aanwezig zijn. In een dagdroom terwijl ik wegdoezel zie ik mezelf zitten te midden van onze eigen gemeente. Een zwart geklede man komt op datzelfde moment naar binnen gerend met veel kabaal. In zijn handen draagt hij een groot geweer. Hij schreeuwt leuzen maar het enige dat ik versta is de vraag of iedereen die gelooft in Jezus wil opstaan.. Het word muisstil en ik doe mijn ogen open. De afloop heb ik niet onder ogen hoeven zien. Gelukkig was deze ellende slechts een droom. Toch houd hij me bezig. Zou ik.. Zou u..Zou jij zijn opgestaan?


Mijn verlangen is dat ik in deze wereld die op dit moment "in vuur" staat, kan opstaan. Ook op dat moment. Dat we samen als broers en zussen, als gemeente, als mensheid kunnen uitbloeien tot een prachtige plant ondanks dat het water soms tot aan de lippen staat. "No longer a slave to fear" Omdat ik weet, dat ik een kind van mijn Hemelse Vader mag zijn. Zeg ik hiermee alle gevaar van de wereld niet aan te trekken? Nee. Zou ik echt niet bang zijn als ik het terreur in ogen zou moeten kijken? Doodsbang. Vast en zeker. Maar ik geloof dat u, jij en ik, mogen opstaan, juist dan, in geloof om dichtbij Hem te zijn.. -voor altijd.

Heer, het is dát verlangen op te staan in geloof. Amen.

Zeg jij, zegt u, het met me mee?
Verder praten zonder oordeel en in liefde kan en mag altijd!
Stuur gerust een mailtje of laat een bericht achter.

-x- Mama van Dijk
Mamavandijk@gmail.com


Songtekst; "No longer slaves".
You unravel me, with a melody
You surround me with a song
Of deliverance, from my enemies
Till all my fears are gone.
I’m no longer a slave to fear
I am a child of God
From my Mother’s womb
You have chosen me
Love has called my name.
I’ve been born again, into your family
Your blood flows through my veins.
I’m no longer a slave to fear
I am a child of God
You split the sea, so I could walk right through it
All my fears were drowned in perfect love
You rescued me, so I could stand and sing
I am child of God. 

Leuk als je reageert!

0 reacties