Moederschap

Handige tips voor het denken in meervoud.

11:26

14 weekjes op weg naar het nieuwe grote wonder <3!
Twee kindjes onder de twee jaar vraagt een goede aanpak vooral als perfectionist a lá controlfreak. Kon je dan uberhaupt nog makkelijk over straat? Zou de ochtend en avondspits niet de gehele dag in gaan vullen? En zou ik een nieuw ritme snel vinden? Waren de tropenjaren echt zo erg als men zei? Ik besluit de vast goedbedoelde teleurstellende opmerkingen die ik vond op het internet los te laten en op eigen ontdekking te gaan. Immers konden wij vrouwen dit toch gewoon?! Zijn wij niet de ultieme doelgroep om te kunnen multitasken? Tijdens een avonddienst in de wijkverpleging spreek ik een enthousiast oud vrouwtje dat vanuit haar warme douchecabine het hoekje om kijkt waarvandaan ik haar assisteer. Verrassend klinkt haar advies; "Zeg meid, je gaat toch niet in op zulke negatievelingen op dát internet?" Ik knik en lachend kijk ik haar aan. Ze vervolgd haar verhaal; " Een vriendin van me dochter kreeg een heerlijk jochie, die was net als je jouwe nog geen twee voor de volgende zou komen. En weetje wat bleek? Het was een eeneiige drieling! Genieten man!" Glimlachend vullen de wijze woorden van deze dame de doucheruimte. Heerlijk! Gewoon genieten! Het is het beste advies voor elke heerlijke dag dat wij mama's mogen zijn!

In mijn vorige post gaf ik al een tipje van de sluier. Ik begon mijn zoektocht in de praktische kant van het leven van een moeder met twee kinderen. En al snel bleek dat me een paar dingen erg aanspraken. Ik benoem ze vandaag, lees je mee?

- Allereerst een wagen en de mogelijkheden. Met liefde keek ik al snel naar de Bugaboo Donkey. Een duo wagen die in mijn ogen is als een Ferrari onder de wagens. Maar er bleken nog meer hippe duo wagens op de markt te zijn. Welke spreekt jou aan?

Joolz Geo

Easywalker duo

Phil&Teds Promonade

En nog steeds favoriet. De bugaboo Donkey. 

- Geen duowagen? En liever andere opties? Natuurlijk kun je er ook voor kiezen om geen duowagen te gebruiken omdat de periode dat je deze redelijk dure aanschaf gebruikt kort kan zijn. Het is dan ook wel fijn dat tegenwoordig veel duowagens ook als enkele wagen te gebruiken zijn! Kijk even goed van te voren of dat bij de jouwe ook zo is. Zo houd je toch een paar jaar langer plezier van de wagen als de peuter in spe toch echt niet meer in de wagen past of wil.

Een draagdoek of meerijdplank overweeg ik momenteel te proberen. We hebben immers een mooie enkele wagen staan waar niets mis mee is. Een plankje waar Naomi enkel op kan staan of zitten zou niet voldoende zijn maar een zitje waar ze daadwerkelijk in vast zou zitten achter onze wagen zou tot de mogelijkheden behoren! En zoals ik al aangaf vond ik deze niet binnen de Nederlandse grenzen. Ik kwam in contact met Easy X rider, een distributiepunt vanuit Engeland. Zij verkopen vervolgens ook door naar Nederlandse klanten maar hier is het nog vrij onbekend. Ze gaven mij heldere informatie over het product en de voordelen ervan. Wanneer we deze keus maken deel ik die ervaring uiteraard graag met je! Voor nu zou ik zeggen speur even rond als je een meerijdplankje overweegt want dit lijkt me een heel, heel goede uitvinding voor mama's van twee
Ideaal voor kindjes die (nog) niet los kunnen staan op een meerijdplankje
.


Een ergonomische draagdoek zal de eerste tijd vermoedelijk heel fijn zijn. Ik heb mijn ogen gericht op de by kay woven serie. Een handgeknoopte doek die tot een kilo of 18 te gebruiken valt. Mooi design, ergonomisch, makkelijk te knopen, gebruik gemaakt van katoen en linnen dat zorgt voor optimaal draagcomfort. Wellicht ga ik binnenkort maar eens een kijkje nemen en een proefsessie wagen om goed te "leren" dragen.




Zijn er dingen die jullie al gebruiken (of juist niet) en/of enthousiast over zijn? 

-x- Mama van Dijk

Leuk als je reageert!

6 reacties

  1. De donkey is super fijn! Wij wilden graag een wagen waar de kids niet achter of onder elkaar zitten/liggen en de donkey rijdt super lekker, dus dat was onze keus. De easywalker is niet als mono te gebruiken. Verder de draagdoeken van small vips zijn top! En we denken erover om eventueel nog een TULA aan te schaffen, puur voor het gemak. Als we met Sarah een rondje willen lopen o.i.d. Succes met je keuzes! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja dat lijkt me ook zalig! en volgens mij houden ze hun waarde aardig behouden! Ik zou hetzelfde voor mijn oude cameleon krijgen als dat ik ervoor heb betaald. Volgens mij idem dito met een Donkey:)

      Verwijderen
  2. Draagdoek/draagzak is hier echt een uitkomst. Milas wil overdag niet/slecht in zijn bed slapen en om niet de hele dag een huilende baby te hebben zit hij veel bij mij in de draagdoek/draagzak en heb ik ook nog mijn handen vrij voor Ninthe en het huishouden.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja ik heb nu de draagdoek Baby K'tan die is al geknoopte en kun je zo omslaan. Alleen vrees ik dat hij is uitgerekt en nu niet meer zo strak om mij en de baby om zal zitten. Ik moet dit maar eens even testen met een pop:).

      Verwijderen
  3. Het is alweer even geleden, maar ik heb uuuuren met Desta en David in de draagdoek gelopen. Heerlijk voor moeder en kind - en in Afrika was het helemaal aangepast aan de cultuur.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ha tante Mirjam, Ik moet gelijk denken aan een schilderij van jullie bij oma kan dat? Daar zat één van de jongens in de draagdoek. Ik heb toen van jou zo'n afrikaanse doek gekregen (shame on me ik zou hem moeten opzoeken) maar wellicht een idee om daar nog eens een draagpoging mee te doen. Lijkt me erg gaaf.

      Verwijderen