gastblogger

Het vervolg. "Hoe het leven in één klap op z'n kop kan staan"

13:08

Vandaag het vervolg van het verhaal uit het leven van gastblogger Eunice van Gent. Een indrukwekkende, openhartige kijk in het leven met (kinder)kanker. Een verhaal dat raakt in het diepste van je ziel maar laat het een bron van inspiratie zijn ,voor vandaag en voor ons allen, om te genieten van elke dag en de meest kleine dingen. Lees je mee? 

Auteur: Eunice van Gent 
"Mijn naam is Eunice van Gent, getrouwd met Arnoud en samen hebben wij drie kinderen. Nathan van 12 jaar, Noëlle van bijna 10 jaar en Joshua van 5 jaar"

Noelle, Joshua en Eunice

..We liepen na het gesprek verslagen het ziekenhuis uit. Opnieuw moesten we familie en vrienden gaan inlichten met dit verschrikkelijke bericht. Voor mijn gevoel herhaalde 3 juni 2011 zich weer, toen we te horen kregen dat Joshua een hersentumor had. We zaten stilletjes in de auto toen we naar huis reden. Ik voelde frustratie. Hoe kon het dat er nog steeds geen nieuwe ontwikkelingen zijn voor behandeling bij hersentumoren (en al die andere soorten kanker). In de jaren dat Joshua ziek is hebben we nog nooit te horen gekregen dat er een nieuwe behandeling is die een positieve uitwerking zal hebben. Ik zei tegen Arnoud ‘Weet je wat wij gaan doen, we gaan 9 september 2016 wéér de Mont Ventoux beklimmen en geld inzamelen voor onderzoek’ Dit jaar zal voor Arnoud de 3e keer zijn dat hij meedoet aan het evenement (www.ventoux3.org). We voelden allebei dat we dit moesten doen. En na een korte tijd hadden wij een prachtig team samengesteld met de toepasselijke naam "Team Joshua".
Ondertussen gaan we over een paar maanden alweer richting Frankrijk. We hebben als team al mooie acties achter de rug om geld in te zamelen waaronder een geweldig BBQ-EVENT met de Grillmasters. Deze vond plaatst op 28 mei jl. Wat was het gaaf en wat voelde het voor Arnoud en mij goed om dit te mogen doen. Al 5 jaar sta ik voor mijn gevoel aan de zijlijn, kan ik niks doen voor mijn lieve strijder dan alleen onwijs veel van hem houden en er altijd voor hem zijn. Nu kunnen we ook iets betekenen om onderzoek mogelijk te maken. En dat door geld in te zamelen. Ik heb die hele avond met een glimlach op mijn gezicht rondgelopen (en ook de dagen daarna). Nu ik dit schrijf vult die blijdschap me weer. Mocht je ons willen steunen dan kan dat natuurlijk!


Een prachtige creatie uit de sieradenlijn van A Nice Design
Dit kan onder andere door mee te fietsen, een donatie te geven of een prachtige armband te kopen uit onze zelfgemaakte armbanden collectie van "A Nice Design" die speciaal is bedoeld voor de inzameling van geld voor het hersentumorfonds. Een donatie doen? Ga naar deze link: http://ventoux3.org/site/doneer?type=3&for=3 Wanneer je van fietsen houdt en denkt ‘ik wil hier ook iets in betekenen’ , geef je dan snel op via de site van www.ventoux3.org en fiets 9 september met ons mee voor onderzoek!!



Ondertussen gaan ook de chemo’s bij Joshua ‘gewoon’ door. Hij heeft er alweer ruim 7 maanden opzitten. Soms moet hij een chemo overslaan omdat zijn bloedwaarde dan te laag zijn. Maar al met al gaat het redelijk goed en genieten wij verschrikkelijk veel van hem. Joshua is een mannetje met heel veel humor en een geweldig karakter. Hij kan ons allemaal erg aan het lachen maken. Zijn grote broer Nathan (12 jaar) zei laatst tegen Josh ‘Hey Josh, zeg eens prank” waarop Joshua zei ‘Kijk mama, prankbrauwen’. Met elkaar moeten we dan zo verschrikkelijk lachen. Zijn ontwikkeling gaat gelukkig goed. Ondanks het verdriet wat we steeds meemaken, kunnen we als gezin ook onwijs genieten van al het mooie dat ons word gegeven. Ik las onlangs een mooie spreuk waar ik mee wil afsluiten


"Het geheim van geluk is dat je je zegeningen telt in plaats van je problemen"
- Liefs Eunice

Dit was het indrukwekkende verhaal van Gastblogger Eunice, dat ons vandaag ook tot inspiratie mag zijn. Blijf niet stilstaan bij problemen maar geniet van alle mooie dingen. Hoe groot of klein ze soms ook zijn. In de afgelopen weken is Joshua opnieuw opgenomen. Net voordat ze een weekje Villa Pardoes op de planning hadden staan mocht hij gelukkig richting huis. Opnieuw weken waarin het gezin vanuit een dal weer opkrabbelt en probeert te genieten van "het zorgeloos" samen zijn met de kinderen. 


Lieve Familie, bedankt voor de openhartige bijdrage aan Mama van Dijk, het ga jullie goed! 

Wil jij ook graag eens als gastblogger een verhaal, bemoediging, ervaring of gebeurtenis uit jouw leven met anderen delen. Dit kan! Stuur een mailtje naar Mamavandijk@gmail.com.

-x- Mama van Dijk 

Leuk als je reageert!

0 reacties