Dé fotoweek

Dé Fotoweek; Een heel warme en rustige.

21:59



Het is rustig geweest in blogland a la Mama van Dijk. Nadat we de hectische week met de acute oorontsteking van dochterlief met blij gejuich uitzwaaide, genoten we afgelopen week van de nodige rust. Alhoewel we allebei gewoon aan het werk gingen probeerde we in de vrije uurtjes samen voor wat extra quality time te zorgen en deze ook maar even heel bewust in te plannen. 

We vertoeven deze week vooral in de tuin

En brachten we vorig weekend allereerst een dagje met zijn tweetjes door (op aanbod van mijn ouders) in kuuroord Arcen. Lieten we onszelf even verwennen in een massagestoel, genoten we van een lunch bij een reusachtige haard, zaten we oergezellig samen in een heet kruidenbad en dobberde we rond in de warme buitenbaden. Geheel ontspannen sloten we de dag af met een etentje met Naomi en mijn ouders en een wandeling in het bijbehorende kinderboerderijtje. Heerlijk! Geheel in stijl doen we dat weekend niets bijzonders en genieten we vooral van elkaar.

Afgelopen maandag was ik alweer 21 weken zwanger, de wekelijks foto mag niet ontbreken.

De warme week zou van start gaan, mijn ouders, broer en schoonzus vertrokken richting mijn tweelingzus in israel voor een heerlijke vakantie en enigszins jarloers gingen wij "gewoon" aan het werk. Ons stekje thuis bied in deze zomerse temperaturen gelukkig veel schaduw en dus kon ik genieten van dochterlief in de tuin. De hoofdpijnkwaal binnen deze zwangerschap wist zich aardig te beheersen en met de beentjes omhoog kwamen wij goed de dag door. Schaffelaar Hoveniers voorzag onze tuin borders nog diezelfde middag van prachtige planten en dus sproeien we in de avond heel wat af. Is het geen plaatje?

"Een romantisch en sfeervol geheel" zo klonk de tuinwens.

Woensdag stond een bezoek aan de chiropractor gepland. En aangezien ik geen of slecht oppas kan krijgen in deze vakantietijd neem ik dochterlief mee. Enigszins vertwijfeld word onder de aandacht gebracht dat het beter is haar de volgende keer elders onder te brengen zodat "mama" in alle rust haar nek kan laten behandelen om de spanning er wat af te halen. Geheel begrijpelijk na de invasie van mijn ontdekkende (bijna) peuter in de praktijk.

Naomi's zomeroutfit

Een klein speelparadijsje word geopend

We oefenen weer veel met lopen dat na het ziek zijn weer wat moeizamer gaat.
     
We genieten deze week een hele hoop van de tuin, de blote voetjes in het gras, de glijbaan, een zwembadje en ook de broodjes bij de lunch worden met liefde buiten gegeten. Ik besloot naast de ingeplande blogs deze week kalm aan te doen en dat is zoals je merkt aardig gelukt. Vrijdag brengen we bloemen bij mijn schoonouders voor het voltooien van hun topprestatie in Nijmegen en vieren we de verjaardag van vrienden. Zaterdag breng ik met Naomi nog een bezoekje aan de intratuin om de hoek en kopen we een mooie pot voor in de tuin. 's Middags word ik nog even in de wijk verwacht op aan het werk te gaan en wederom verkiezen we de de veranda als chill'plek voor de verdere avond.



Van cadeaubonnen kocht ik deze prachtige bloempot met geurende lavendel.
We hangen Naomi's paarden schommel op. 

Is hij niet té leuk?

Ik vind dit zo'n fijn kijkje in ons tuintje.

's Nachts word ik wakker van felle steken in mijn buik. Gelukkig blijkt het loos alarm en kan ik een uurtje later rustig verder slapen. Had ik die dag toch iets te druk gedaan? Naomi verwend ons met uitslapen tot 08.00 en dus start vandaag de dag geheel in het thema van deze week. Rust. Doe mij daar nog maar zo'n weekje van. 

De kleine prinses op/in haar schommeltje.

Heb jij ook zo genoten van je week? Voor alle vakantievierders; geniet van alles en maak geweldige herinneringen! Voor alle mede' zwangere dames; Drink alcoholvrije cocktails, vries ijslollies in, neem hier en daar een koud voetenbadje en gooi ze daarna maar weer eens omhoog. De felle tropische warmte neemt deze week langzaam zijn biezen en vertrekt dus leg die plu en dat vestje maar weer voor het grijpen. Je weet het immers nooit...

-x- Mama van Dijk





Leuk als je reageert!

4 reacties

  1. Wat een gezelligheid in jullie tuin! Leuk ook dat er genoeg plek is om te spelen en te schommelen. Hij is gaaf de schommel!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben verliefd op die schommel! Echt te leuk. En overigens ook een prachtige tuin.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hij is tof eh! Ze verkopen hem op lobbes volgens mij maar ik scoorde hem op marktplaats daar stond hij grijs gebeitst en dat verweerde van een wat oudere schommel vind ik dan weer helemaal leuk haha! -x-

      Verwijderen