Een spannende dag breekt aan.

12:26

Een spannende dag breekt aan. Het is die morgen tijd om op te staan nadat we een pittige nacht hebben gehad waarbij dochterlief zittend op schoot als enige optie ziet om met hoge koorts in slaap te vallen. We gaan in standje overleven en komen de ochtend goed door. Rond de middag arriveert oma om op Naomi te passen terwijl wij onze weg vervolgen naar Ede. Tijd voor de 20 weken echo. En dat betekend ook dat we alweer op de helft zijn aangekomen van deze zwangerschap! Wat gaat het ontzettend hard. 

De handjes rondom het hoofdje. 
Twee jaar geleden mochten we de auto er ook al parkeren. Direct komen er herinneringen boven. We steken de weg over en komen de grote hal binnen. Een stel trappen op, een bezoek aan het toilet, een vriendelijke groet bij de balie en we vervolgen onze weg door de gang naar de wachtkamer. Ik kies een fleurig magazine terwijl ik mijn hart een tandje harder voel overschakelen. Te gespannen om daadwerkelijk te lezen blader ik rustig de plaatjes langs. Voetstappen komen onze kant op. "Wilma?" Klinkt een vriendelijke stem. Ik kijk manlief aan, we glimlachen zonder daadwerkelijk wat te zeggen volgen we de echoscopiste naar de ruimte die er twee jaar geleden niet heel anders bij stond. Op dezelfde bank neem ik plaats. Diezelfde bank waarop wij twee jaar geleden al mochten horen dat ons eerste kindje het goed deed. Het goed groeide en gezond leek. Opnieuw mochten we het beleven. Opnieuw, en met nog scherpere beelden, genieten we van de aanblik van ons tweede kindje dat voor zover geheel gezond lijkt. Wat een zegen! Wat zijn we dankbaar!

We zien hoe je spartelt, hoe je gaapt, hoe je hapt, en je handjes samen knijpt. We zien een wip'neusje dat exact lijkt op die van je grote zus. Twee prachtige beentjes schoppen je lijfje heen en weer. Mag ik misschien.. misschien nog heel even langer kijken? klinkt de brandende vraag vanuit mijn binnenste.

Ons gapende wondertje lijkt zich uiterst te ontspannen.

November lijkt nog lang, maar de weken vliegen snel. Groei maar rustig door, kleine schat. En weet ondertussen dat er drie paar armen klaar staan om je te omarmen. Drie paar ogen je trots zullen bewonderen vanaf het allereerste moment dat jij er bent. En drie paar handen je zullen dragen, deze wereld in. Welkom lief kleintje! Och, wat ben je welkom!

-x- Mama van Dijk

Leuk als je reageert!

1 reacties