Zwangerschap

Met standje 28 weken vertrek ik vanaf mijn controleafspraak..

14:13

Trots stuur ik deze week een foto rond van mijn brabantia wallfix, de ideale uitvinding voor de makkelijke moeder die haar droogmolen graag met één handbeweging van de muur uit en in wil kunnen klappen. "Hé, lekker burgerlijk" stuurt een vriendin terug. Exact. Burgerlijk. Lekker hoor! Het leven kan soms inderdaad zo lekker burgerlijk aanvoelen. We mogen niet klagen, zijn dankbaar voor wat ons word gegeven en het leventje kachelt zo hier en daar lekker voort. En ook de Facebook updates waarmee je hier en daar word platgegooid laten je keer op keer zien dat vorig jaar al zo lang geleden lijkt en de tijd met twee uitgeblazen zuchtjes een jaartje verder is gaan tikken.

15 weken
En in dat soms zo vliegende tijdperk van Mama van Dijk lijkt baby no. 2 zich aardig te kunnen vinden.  Zo bleek wel tijdens mijn controleafspraak deze week waarbij een meting werd gedaan van de baarmoeder die alhoewel ik momenteel nog maar op 22 weken zit al uitkwam op zo'n 28 weken. Pardon? Dat is 6 weken verder? Vooralsnog houden we het op een hoog liggend minimensje en een lichtelijke groeispurt, want je kunt wel stellen, in 5 maanden tijd is er al het een en ander bij "aangeplakt".




De oplettende lezer heeft de maandelijkse "beloofde" post in Juni omtrent "Less Sucker, More energy" zeer waarschijnlijk gemist. Shame on me! Maar hier is hij alsnog, weliswaar met wederom een maandje pauze. In mijn vorige post rondom dit thema ben ik vooruitstrevend en beloof ik mezelf deze maanden niet te vergaren aan vreetbuien en andere eetfestijnen. Helaas. Dat doel is niet geheel volbracht. Wel ben ik deze zwangerschap een stukje bewuster bezig. Immers, het is hard werken die kilo strijd naderhand, weet ik ondertussen zelf ook. Waar ik eind Mei nog spreek over het willen inschrijven bij de zwanger en bewegen cursus bleek ook dit iets anders te lopen. Vanaf zo ongeveer begin Juni kamp ik met erge hoofdpijn waarover ik al eerder schreef. Deze is helaas bijna non-stop aanwezig en stortte zich vervolgens keer op keer op een migraineaanval. Nu ik minder ben gaan werken, de grenzen voor mij helderder zijn, ik eerder mijn rust pak en bij de chiropracter loop zijn we zichtbaar vooruit gegaan en nemen de ergere aanvallen af. Echter, denken aan sporten maakte me spontaan misselijk. Ik besloot daarom vaker te wandelen, te fietsen en veel buiten te zijn met dochterlief. Iets waarmee ik het bewegingsniveau toch een tandje wist op te voeren.




Less Sucker, more energy? Ik geloof er in, ook tijdens mijn zwangerschap. Op dit moment ben ik ruim 22 weken zwanger en 3.8 kilo aangekomen. Waar dit met 18 weken nog 1.5 kilo was lijkt ons kleine wondertje zich inderdaad ineens in razend tempo te vormen.

Met een bolle buik op standje 28 weken vertrek ik mijn controleafspraak bij de verloskundige. Zou het slechts een beetje hoger liggen dan gemiddeld? Of zou het, net zoals mama, gewoon ook niet kunnen wachten tot eind november? Laat dat burgerlijke leventje maar heel fijn door kachelen en dat kleine wondertje daarbinnen houd zich hopelijk in elk geval tot 37 weken gedeisd..




Tot snel klein minimensje, 

-x- Mama van Dijk




Leuk als je reageert!

0 reacties