Van "dulce de lech" naar hartstikke pech.

19:43

We deden eerder al een aankondiging. Morgen zou het feest zijn. Voor het gevoel moesten alleen de slingers nog uit, een taart worden gebakken en een bos bloemen op tafel worden gezet. Huize van Dijk zou huize van Dijk niet zijn als dit toch iets anders zou lopen, zo bleek.. 

Even wat gezonde buitenlucht opsnuiven

Morgen bestaat Mama van Dijk namelijk 1 jaar! En natuurlijk gaan we dit vieren. Maar dan nu wel sober, rustig, vanaf de bank wellicht. Afgelopen week kon je al lezen hoe dochterlief gevloerd raakte door een fikse en acute middenoorontsteking. En terwijl ik mezelf overeind probeer te houden tussen migraine aanvallen door verlies ik langzaam dat beetje energie om de dag door te komen. Ondertussen lijkt na 5 dagen de hoge koorts aardig onder controle maar nog steeds is het een zielig hoopje mens dat kleine prinsesje van ons. We slapen de afgelopen week nog steeds niet meer als slechts een paar uurtjes per nacht omdat ze niet kan liggen van de pijn, niet weet hoe ze in slaap moet komen en tot overmaat van ramp kan ook de arts niets betekenen. Niet veel later knapt haar trommelvlies door de erge druk in haar oor en met dat de koorts aanhoud blijft de zee aan ontstekingsvocht stromen. Ondertussen speelt mijn hormonale kwelling, een voortdurende hoofdpijn, in deze zwangerschap weer enorm op en kan ik niets anders doen dan de zorg zoveel als mogelijk aan mijn ,al hardwerkende, grote liefde over te laten. Een iets andere loop naar deze feestelijke dag van morgen toe. 





Afgelopen week haalt manlief ingrediënten voor me in huis voor een banoffee pie om jullie lezers te kunnen verassen met een heerlijk recept. Terwijl ik na een flinke winterslaap een poging doe vergaat eerst de bodem, knapt de springvorm open en ligt de helft van de bodem op de vloer uitgestrooid. Vol goede moed doe ik een poging mijn versnelde versie van dulce de lech van gecondenseerde melk te maken maar ook deze mislukt faliekant. Van dulce de lech, naar hartstikke pech. Op dat moment besluit ik dat mijn gemoedstoestand nu tot niets in staat is. Of laat ik zeggen elk geval niet tot het bakken van een taart. Gelukkig bied de vriezer uitkomst. De slingers gaan straks gewoon uit, de ingevroren slagroomtaart wacht rustig op de dag van morgen want heus vanaf de bank onder dat kleedje met dochterlief zal hij ook smaken! En dát bloemetje? Stilletjes verwacht ik dat Papa van Dijk deze taak wel volbrengt.. "Sssttt!"

Het werd tóch de al ingevroren slagroomtaart..

Morgen word om 10.00 uur de gave WINACTIE ter ere van ons 1 jarige bestaan gesloten en volgt de winnaar niet veel later op Facebook.com/mamavandijk!  Zien wat je kunt winnen en nog snel meedoen? Dit kan nog tot morgenochtend!

-x- Mama van Dijk







Leuk als je reageert!

1 reacties

  1. Dat kun je nog eens pech noemen ja!
    Morgen maar extra genieten van dat taartje, de slingers en wie weet ook nog dat bosje bloemen! :)

    BeantwoordenVerwijderen