De leukste uitjes

"De leukste er op uitjes.. Het Fietstochtje"

13:49

Een heerlijke nieuwe dag breekt aan, terwijl de zon al boven een hoge rij bomen uit reikt ontwaken we in Huize van Dijk. Ik start de dag ondertussen met een ochtendritueel van voedertijd voor de kat tot het opmaken van het bed. Die ochtend blijft het lang stil in Huize van Dijk. Anders als anders begin ik het ontbijt aan een lege tafel. Alleen. Pas om 8.15 slaakt dochterlief een zucht, wat gestrommel en een luide "JA" volgen.  Duidelijker kan niet. Die is wakker, een nieuwe dag breekt aan.. 

Er op uit met je dreumes/peuter.

In deze nieuwe rubriek "De leukste er op uitjes" behandelen we op Mama van Dijk budgetvriendelijke tips voor deze (zomer)maanden. Want ja, ook al lijken we de herfst al te zijn binnen gestapt, we zitten toch echt -dik- in de zomer. En er dwarrelt best eens een dag voorbij waarbij ik mezelf in de ochtend of middaguurtjes afvraag wat voor leuks ik dochterlief die dag kan bieden. Gewoon even wat anders dan een standaard wandeling met de wagen naar de supermarkt of de speeltuin op de hoek. En daarom elke week een leuke (budgetvriendelijke) tip in het kader van "De leukste erop uitjes". Natuurlijk zijn er thuis de meeste leuke dingen te verzinnen van samen kleuren, knutselen, blokken bouwen of koekjes bakken maar a la, dochterlief gaat er heel graag op uit, en dan het liefst lekker in de gezonde buitenlucht (waar mogelijk). En geef haar eens ongelijk, dat is ook heerlijk.

De vragende blik zegt: "Mammie, gaan we weer?"

De laatste weken is dochterlief verzot, ja lees gerust helemaal verliefd, op fietsen! Ze grist mijn sleutels steeds vaker uit de tas, loopt naar de schuur om daar vervolgens met vragende blik te wijzen naar het slot. Fietsen dus! Natuurlijk is dat een uitje op zich. Afgelopen week maakte we een paar leuke nieuwe routes langs de weilanden, met zeer smalle fietspaadjes, tussen de maisvelden door. Wat wonen we dan toch ook in een zalige omgeving op de Veluwe. We kwamen langs kipjes, geiten, koeien, zagen de meest uiteenlopende vogelsoorten en zongen de ene na het andere vrolijke liedje mee. Leerzaam, interactief en reuze gezellig zo'n fietstripje! Een tal van mogelijke routes kun je dan ook verzinnen. De ene keer plan je gewoon een route langs diverse speeltuintjes in de wijk, de andere keer langs de diertjes en een volgende keer naar een zonnig terrasje misschien? Omdat Naomi fan is van dieren vallen de diervriendelijke routes vaak zichtbaar in de smaak! Om dit budgetvriendelijke t(r)ipje iets uit te breiden brachten we deze week ook nog een bezoekje aan het terras van ijstijd. Bestelde een softijsje die ik in tijden niet had gehad en voor het allereerst zat ik alleen met mijn dreumes op een zonnig terras en smulde we samen van een reuze lekker ijsje met spikkeltjes. -Hmm, Smullen!-
Wat een leuk ding, zo'n ijsje..
Quality time. Het zit hem in de kleine dingen. Samen zingen op de fiets. Samen een ijsje eten op het terras. Genieten. Fietst jouw kind(je) ook zo graag? En genoten jullie deze zomer ook al eens van een terrasje? Post gerust jouw leukste terras of fiets' foto van deze zomer met je grote kleine liefde in de reacties.

Maak van vandaag een dag om te herinneren <3.

-x- Mama van Dijk




Leuk als je reageert!

2 reacties

  1. Als ik zeg dat we gaan fietsen krijg ik Ninthe geloof ik overal wel mee naartoe, haha. Heerlijk.

    BeantwoordenVerwijderen