Zwangerschap

Zwangerbox vs. De blije doos!

21:41

Als echte hollander ben je dol op cadeautjes, vooral die grote gratis varianten. Herkenbaar? Menig verkoper in vakantieland naar keuze kent daarom allereerst vaak de woorden; "Kijken kijken, niet kopen". Nooit horen zeggen? Op beurzen struinen we dan ook graag standjes af om met gevulde tassen thuis te komen. Vandaag op Mama van Dijk nog zo'n fenomeen. Maar dan voor de zwangeren. Gratis dozen vol met kleine presentjes. De beruchte en geliefde zwanger'boxen. Benieuwd wat de twee meest bekende boxen dit jaar te bieden hebben? Lees dan verder..



Zwangerbox vs. De blije doos
Allereerst maakt de uitstraling van beide dozen mij zeer benieuwd naar de inhoud ervan. Waar de zwangerbox zijn naam "een box voor zwangeren" eenvoudig aanduid zonder te verbloemen geeft de naam "de blije doos" mijns inziens een dubbele dimensie aan het begrip zwanger zijn -of was ik de enige die om deze benaming toch herhaaldelijk kan glimlachen- maar dat geheel ter zijde. Waar de zwangerbox gesponsord word door de ouders van nu en kan worden afgehaald bij de Etos, haal je "de blije doos" op bij een Prenatal. 

Een eerste blik in beide zwangerboxen
 De blije doos is op een of andere manier toch vaak mijn favoriet. Wellicht komt dat door de speen met "i love mama" die ik (zoals menig moeder) toch wel geniaal vind. Twee leuke magazines, een pakje pampers maat 1, een blikje bavaria radler, een tandenborstel voor de allerkleinsten, een gezichtscreme, potje sudocreme, sokjes en diverse proefmonsters vullen de doos geheel. Natuurlijk zitten er standaard ook een stapel reclamefolders in van diverse bedrijven die jou als klant wel erg graag willen verwelkomen.

Een heel leuke flink gevulde blije doos dus! 

De Zwangerbox oogt bij de eerste blik in de doos ook zeker gevuld maar ik zie vooral veel bladen. Terwijl ik er eens goed voor ga zitten blijken dit hartstikke hippe magazines te zijn en valt dit dan ook erg in de smaak. Een proef pampertje, en proefverpakking met een multivitamine, een flesje jillz, een  super lief en schattig rompertje met sterretjes, heerlijke creme voor de zwangere buik en ook hier een leuke speen maken de cadeaubox compleet. In deze box een iets kleine stapel reclamefolders waar ik wederom mijn aandacht niet te veel bij neer leg. Sorry! Misschien weer zo'n "typical dutch" dingetje.

Naast de presentjes heel veel leuke magazines!
Ben jij in blijde verwachting? Of ken je iemand die dit zou kunnen waarderen? Verwen jezelf of die ander als verassing dan vooral met deze twee bekende pretpakketten.

De blijde doos is nu ook simpel en snel te verkrijgen via Mama van Dijk.  

-x- Mama van Dijk

Leuk als je reageert!

3 reacties

  1. Leuk zo'n vergelijking van dozen. Ik ken alleen de Blije doos!

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja die kent vrijwel iedereen terwijl de zwangerbox ook zo leuk is!

      Verwijderen
  2. Ik heb ook beide dozen gehad, vond de blije doos ook het leukste! Heb ze nu bij beide kindjes aangevraagd, bij een eventuele volgende zwangerschap zou ik dat denk ik niet meer doen. Een hoop staat nu dubbel en ongebruikt in de kast, dat is dan ook weer zonde.

    BeantwoordenVerwijderen