Het middagdutje effectief gebruiken?

06:00


Tot straks lieverd. Slaap lekker! Snel neem ik een sprintje naar boven, in een paar klikken en seconden verder staat de wasmachine op volle toeren te draaien. Onderweg naar beneden struikel ik bijna over een stel schoenen. Ik geef het sanitair hier en daar een sopje en ruim het slagveld van mijn spelende peuter op. Terwijl ik vlot nog een waslijst aan dingen afwerk besluit ik dat het nu echt tijd is om te rusten voor mijn bolle buik straks uiteen knapt. Ik schenk een glaasje sap in en leg mijn benen gestrekt op de bank neer. Op dat moment hoor ik het luidkeelse "Ja". Oops, is ze nu al wakker?

Noem het nesteldrang of een effectief middagdutje. Niet altijd weet ik mijn tijd op een juist manier in te delen kan ik bevestigen. Want -alhoewel ik op dit moment extra geniet van een stofvrij huis, een opgeruimd geheel en de frisse lucht van allesreiniger dat mijn neusharen streelt- soms zou juist dat momentje voor mezelf een gunstiger vervolg van de verdere dag teweegbrengen. Maar die verstandige conclusie komt soms nét iets te laat.

Tijd om maar een paar voornemens in de groep te gooien. De vakantie, waar wij op dit moment heerlijk van genieten, is er immers eentje om door te kunnen ontspannen. Een beetje minder middag taken en een beetje meer gestrekte momenten? Nu ik überhaupt nog mag genieten van dat luxe middagdutje lijkt het me een goed voornemen. En zo heel moeilijk kan dat beetje extra -verplichte- rust toch niet zijn?

Tot hoelang genoot jij nog van wat me-time tussen de middag? En deed je dan zowaar heerlijk niets of maakte je daar ook graag een heel effectief middagdutje van?


Leuk als je reageert!


-x- Mama van Dijk
Facebook.com/mamavandijk 
Instagram.com/mamavandijk/


Leuk als je reageert!

2 reacties

  1. Ja even mee rusten is soms wel zo belangrijk! Ik deed het tijdens mijn zwangerschap ook te weinig. En toen hield het middagdutje opeens op en soms zou ik willen dat die er nog wel was ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik hen het geluk dat zoon lief nog twee keer slaapt, dus smorgen de taken lijst en smiddags lekker rust met een boek oid:-)

    BeantwoordenVerwijderen