Easy X rider, een spectaculair meerijdplankje!

06:00

Weken geleden ontving ik uit Engeland een grote doos waarvan de inhoud mijn hart een beetje sneller liet kloppen. Eerder al schreef ik over de praktische kant van het leven als moeder van twee jonge kinderen (in spé), mijn twijfels over een duowagen of juist het fulltime gebruik van een draagdoek of meerijdplank. Net nadat we de knoop doorhakten, onze Bugaboo Cameleon verkocht hadden en over gingen op de aanschaf van een Bugaboo Donkey duowagen kregen we bericht uit Engeland om de Easy X rider uit te testen voor de online webshop Hot Tots! Een webpagina waar diverse hot items voor ouders (in spe) te verkrijgen zijn.


Easy X Rider

Ik belandde al eerder online om te zoeken naar een perfecte meerijdplank. In mijn ogen moest deze vooral een stoeltje bevatten mét gordel om dochterlief die destijds nog erg veel moeite had met het lopen op de juiste manier te kunnen ondersteunen. Een meerijdplank zou de aanschaf van een relatief dure duowagen kunnen uitsluiten. Het bleek echter een lange zoektocht want binnen onze hollandse grenzen bleken er tal van mogelijkheden te bestaan maar geen één die daadwerkelijk een ondersteunende functie bij het zitten gaf. Laat staan een gordel of ander comfort om een wandeling nét even wat plezieriger te maken voor onze dreumes.

Terwijl ik op diverse fora beland, creatieve vaders omgebouwde voorzitjes op skateboarden achter kinderwagens zie fabriceren besluit ik mijn zoektocht nog even voort te zetten in het buitenland. Niet veel later vind ik een afbeelding van hét meerijdplankje dat voldoet aan het ideaalbeeld (dat ik zojuist schetste) en de easy x rider tot mijn verbazing nét zijn intocht probeert te maken op de Nederlandse markt. Noem het een premiere of een doorbraak. Het wijst op een wel heel speciale review vandaag op Mama van Dijk.

Ondanks dat wij ondertussen erg gelukkig zijn met onze dubbele Bugaboo donkey die tevens in te schuiven is tot een enkele wagen, zijn we trots jullie de Easy X rider vandaag te kunnen tonen. En alhoewel ons kleinste gezinslid zich nog niet heeft gemeld doen we vandaag al wel een aftrap en gingen we er afgelopen week al even op uit voor de allereerste test en het maken van foto's.

De Easy X rider is in de basis voorzien van een plankje, geschikt vanaf een leeftijd van ongeveer 15 maanden tot zo'n 25 kg, en heeft de unieke mogelijkheid om het bijbehorende stoeltje op vast te klikken. De wieltjes van de meerijdplank -die me doen denken aan mijn hipste skeelers van vroeger- bevatten gekleurde lichtjes die aanspringen bij het rijden dat een wandeling met of zonder schemering voor kinderen nog net even wat plezieriger maakt. Het stoeltje dat op de meerijdplank kan worden bevestigd bevat een stevige rugleuning met kussen, een gordeltje en tevens een stuurtje om zich extra vast te kunnen houden. De Easy X Rider steekt niet ver uit waardoor je achter je kinderwagen kunt blijven lopen in plaats van er half naast. Hot Tots beschikt over een tal van connectoren die ervoor zorgen dat de Easy X Rider past vrijwel iedere kinderwagen én buggy.

Het meerijdplankje met stoeltje en gordel


Op zoek naar een meerijdplankje met of zonder zitting? Of al eens gezocht naar een goede oplossing voor het vervoeren van twee (jonge) kindjes? Zou de Easy X Rider voldoen aan jouw eisen?

Neem bij interesse vooral eens een kijkje in de webshop of de speciale Facebookpagina van Easy X Rider. In December volgt wederom een review over de Easy X Rider toegespitst op het daadwerkelijke gebruik ervan met twee kinderen.

-x- Mama van Dijk




Leuk als je reageert!

2 reacties

  1. Ik had vroeger ook zo'n meerijplankje! Inderdaad superhandig.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Past dit ook op de Bugaboo in combinatie met de reiswieg?

    BeantwoordenVerwijderen