Shoplog

Hoe afrekenen gênant werd..

06:00

Dat een moeder (in spe) in de aanloop richting haar kraamweek de nodige voorbereidingen treft is niet geheel onbelangrijk. Dat dát voor menig gênant moment kan zorgen lees je vandaag in deze openhartige ietwat hilarische donderdag post..

Zwanger van Naomi
Tijdens mijn eerste zwangerschap bracht ik een bezoek aan de IKEA voor van die heerlijke waterdichte beschermhoezen die je matras tegen een eventuele waterval aan vruchtwater kunnen beschermen. Waardoor je die blauwe matraszeiltjes/onderleggers de laatste weken dan ook niet perse het bed in hoeft te trekken. Als ik dan als zwangere vrouw de weg vraag in het doolhof van gekleurde afwasborstels, theeglazen, Zweedse balletjes en de vele andere IKEA huisraad word ik vriendelijk geholpen en de weg gewezen. Maar als daarna behulpzaam word gevraagd of ik het wel red om de verdere weg door de winkel zelf uit te lopen vraag ik me af of ze zich niet minstens tien weken vergist in mijn zwangerschapsduur van nog geen 7 maandjes. Vrolijk waggel ik dan maar een beetje extra opvallend de winkel uit terwijl ik de grote van mijn buik nog maar eens extra observeer in elke spiegel die ik tegenkom..

Dat er deze zwangerschap ook een aantal van zulke hilarische momenten zouden komen was natuurlijk te verwachten. Zo vertelde manlief laatst een kennis dat ik zwanger was waarop hij ietwat verbaasd reageerde en zich hardop afvroeg of dat echt zo was. Waarop manlief liefkozend over mijn buik aait en zegt. "Wat dacht je dan, dat ik zo goed kon koken?"..

Of die keer dat ik met manlief in die overvolle budgetwinkel een paar heerlijke wijde onderbroeken in mijn mandje laat verdwijnen en bij de kassa op de lopende band misschien enigszins tactisch de plek van deze joekels tussen onze andere aankopen uitkoos. Waarom ik met enige gene deze hoognodige kraamweek artikelen verstop weet ik niet. Maar wanneer manlief de xxl'ers in het vizier krijgt om ze af te rekenen vraagt hij zich hardop af -bij die overvolle kassa- "of ik ga kamperen" terwijl hij deze zwarte kanjers omhoog houd. Waarop menig omstander inclusief caissière dan weer met een grijns van oor tot oor mijn kant op kijken. Oh dear..,

Het leven van een (hoog) zwangere vrouw, soms een tikkeltje awkward, niet?
Herken jij ze, die hilarische momenten uit/in je zwangerschap?

-x- Mama van Dijk















Leuk als je reageert!

0 reacties