Appel en jij

Jouw eetcoach weet raad - Pasen

06:00




Auteur: 'Hi, ik ben Nathalie Appel en sinds 2012 heb ik mijn praktijk "Appel en Jij" voor vrouwen die graag hun lifestyle gezonder willen maken op het gebied van voeding, beweging, ontspanning en mindsetIk vind het ontzettend leuk om jullie wat tips en adviezen te geven rondom gezonde leefstijl. Schroom ook zeker niet om vragen te stellen, die kan ik dan altijd weer meenemen in een volgend blog die plaatsvind op de eerste donderdag van de maand op Mama van Dijk.


Paasdagen

Over ruim een week is het al weer Pasen! Naast dat het een religieus feest is, wordt het ook steeds meer een feest van aandacht voor elkaar en lekker eten. Nu denk ik dat het in deze drukke tijd heel goed is dat we wat meer quality time nemen met degene die je lief zijn. Lekker eten kan dan een mooi middel zijn. Zorg alleen wel dat het niet zo’n (vr)eetfestijn wordt als met kerst. Hieronder geef ik je drie tips voor  leuke, gezellige en lekkere paasdagen!

1. Zorg voor een mooie, gezellige aangeklede tafel
Met Pasen wordt er vaak een brunch gegeven. Een mooie vrolijke, voorjaarstafel zorgt al voor een goede sfeer. Leuke voorjaarsbolletjes, fleurige servetten en zelf geschilderde eieren doen al heel veel. Kies voor een wijnglas met vers geperste jus d’orange en een schaal vol met vers fruit. Zorg voor een variëteit aan broodsoorten zoals volkoren, meergranen en spelt.
Met Pasen is er ook altijd paasstol te koop. Het is gewoon hetzelfde als kerststol maar alleen omdat het nu Pasen is, heet het nu paasstol. Met de kerst heb ik de stol uit de supermarkt vergeleken met een stol die je zelf maakt. Wil je weten wat mijn bevindingen hierover zijn? Lees dan mijn blog: www.appelenjij.nl/pakje-of-puur-kerststol
2. Ga lekker naar buiten. Ook buiten kan je genieten van elkaar en (hopelijk) van het voorjaarsweer. Ga paaseieren zoeken of maak een lekkere boswandeling. Kinderen vinden het heerlijk, ouders kunnen bijkletsen en ondertussen is het ook nog eens goed voor de spijsvertering. Moet je eens kijken hoe goed je je voelt als je na de wandeling thuis komt!

3. Let op de chocoladepaaseitjes!
Natuurlijk mag je van mij een paaseitje maar let wel goed op! Ongemerkt eet je er een heleboel, zeker als er zo’n leuk schaaltje op tafel staat. Om je te laten zien hoeveel suiker in paassnoepgoed zit, heb ik een klontjesbord gemaakt. Schrik niet!




Heb je na Pasen nog lekkernijen over, ga dan niet alles opmaken.
Geef desnoods aan al het bezoek iets mee zodat jij niet in de verleiding komt! Ik wens je hele fijne Paasdagen en geniet van elkaar!



Hartelijke groet,

Nathalie Appel

Leuk als je reageert!

0 reacties