Puur Gezond

De allerslechtste week zou gaan komen.. #week 7.

13:56


Terwijl de laatste weken een rollercoaster zijn, in emoties ,in de agenda en dus in alledag gaan we per vandaag weer wat meer terug in het ritme. Alsof ik dacht dat het nooit voorbij zou gaan zucht ik eens diep. De vakantie zit er weer op. Heerlijke weken maar die regen heeft toch ook wel wat roet in het eten gegooid. Hmm.. dat eten ja.. Terwijl de emoties en hormonen voor m'n gevoel alle kanten op vlogen deze week vonden er ook een hoop onbewuste snaaimomenten plaats. En laat dat nou net niet passen binnen de nieuwe leefstijl PuurGezond. Wederom had ik bij het weegmoment vast m'n allerzwaarste setje kleding aan, zat er vast een plakkaat lood in mijn sokken verwerkt en gaf ik mijn volle blaas de schuld, je voelt hem al aankomen eh... jup.. 0.3 kilo aangekomen. Waardeloos, ellendig, had nooit mogen gebeuren.. enzovoorts.. Maar het zij zo, nu pakken we alles weer bij elkaar, geven we niet op, dat doen we nooit meer trouwens! En gaan we de dieetmentaliteit afleren. Immers mensen, PuurGezond is geen dieet! Het helpt je alleen fit, energiek, en bewust te leven. Een kleine variant van een snaaimoment is daarom ook niet erg, als je er maar bewust voor kiest en dan ook hemels van geniet! Hmm, afgelopen week heb ik overdreven en dat genieten heb ik niet toegepast.. Maar alhoewel de weegschaal nu de andere kant op neigt te gaan pak ik mezelf weer bijeen. Wat heb ik voor doel voor ogen? En waar staan we nu eigenlijk? Met 9 cm kwijt en een paar kilo lichter mag ik voor de beginmaanden nog steeds niet klagen. De komende twee weken proberen we de lunch lekkerder te maken. Vezels, Groente, eiwit en vocht. Nog diezelfde middag stapte ik uit bij de bakker, kocht daar een ambachtelijk volkoren brood en besmeerde deze thuis met kaas tomaat en roomboter, en een kopje groentesoep. Mijn middag kon al niet meer stuk! Eetsmakelijk! (En een beetje bewust graag:) )!

-x- Mama van Dijk

Leuk als je reageert!

0 reacties