Puur Gezond

Hoe gaat het nu met... # PuurgezondWeek5+6

20:27



Hmm, in alle drukte liet ik bewust mijn afgelopen wekelijkse post over Puurgezond even schieten. De afgelopen weken bestonden (volgens de to-do-list van Puur gezond) uit meer bewegen, meer groentes en dit keer ook uit een stukje planning. Hé, Dat lijkt natuurlijk of het helemaal niet is gelukt.. Toch wel, ik spring straks volgens schema alweer 350 x met m'n springtouw (met de nodige, jullie ondertussen welbekende pauzes.) Ook de groentes zijn in huize van Dijk niet aan te slepen en die planning? Laat dat laatste nu een van mijn favorieten zijn! Ik ben gék op lijstjes, planningen en orde! Noem het controlfreak, regeltante of zelfs een tikkeltje autistisch. Wat maakt het uit? In huize van Dijk werkt het! Zogezegd staat er voor morgen op de planning om een planning te maken, lees je dat goed, jazeker..een heuze planning om Puurgezonde recepten te bundelen, in een map op papier of op de Pc. Ik denk dat ik voor dat laatste kies zodat ik met 1 klik een overzicht aan recepten kan inlezen. Waarom recepten bundelen? Als je iets nodig hebt zoek je het toch gewoon op? Die gedachte overviel mij ook heel even maar het idee erachter is natuurlijk handig en slim. Een mapje dus met recepten waarvan je én enorm geniet én waarvan je weet dat ze altijd lukken! Je kiest op een (boodschappen)dag naar keuze 7 diners uit, schrijft de boodschappen op en vervolgens is het makkelijker boodschappen inkopen ,(zou je het natuurlijk ook makkelijk online kunnen doen),heb je alles in huis voor een hele week PuurGezond eten en word de kans verkleint dat je op een drukke dag snel een caloriebom van een pizza o.i.d. de oven in gooit! Een goede tip daarbij is om op sommige dagen lekker voor twee keer te koken. Twee porties, scheelt weer een avondje koken op de drukste dagen van de week.

Plan jij je avondmaaltijden ook graag van te voren?

-x- Mama van Dijk

Leuk als je reageert!

0 reacties