Moederschap

Met een ander gevoel naar Appel&Jij. PuurGezond #Week4

12:24


Appel&jij// Het springtouw schema

Waar ik normaliter de auto in stap met een onderbuikgevoel ,dat het resultaat van afgelopen week wel eens teleurstellend kon zijn, was dat deze keer anders. Ik bedacht me dat het positieve gevoel dat ik nu had ook wel eens flink anders kon uitpakken maar toch overheerste het optimisme. De week was goed verlopen, de nieuwe opdracht die er bij was gekomen om te letten op de 2 liter vocht per dag was me niet moeilijk af gegaan, de blender maakte overuren en de mason jars glazen werden gevuld met fruit en groente om een gezellig watertje te drinken.. en weetje? Ergens leek ik mezelf zelfs lichter te gaan voelen. De spiegel liet me zien dat er resultaten waren geboekt in de afgelopen tijd en mijn eigen weegschaal gaf al aan dat ik de eerste magische grens had bereikt. Overigens wist ik ook dat de weegschaal van Appel&jij duidelijk kon verschillen. Maar toch dat optimistische gevoel. Op de grote weg ,waaraan Appel&jij zich bevind, besluit ik nog even snel de knip uit mijn haren te halen. Wat als die knip een paar gram weegt? Terwijl ik dat knipje in mijn hand houd, lach ik stilletjes. Het moet niet gekker worden, op de parkeerplaats doe ik hem snel weer in en besluit ik de resultaten weer te nemen zoals ze zijn.

Als dan.. na het meten=weten moment blijkt dat de kilo die ik in gedachten had, opeens maar 200gram is slaat de teleurstelling toe. Ik wilde zo graag, zó graag(!) die eerste vijf kilo vast kwijt zijn. Ik had zo mijn best gedaan en blind bleef ik de verdere afspraak in gedachten staren naar dat stomme ding. Ik had een zware spijkerbroek aan, een knip in mijn haar, en een vollere blaas sprak ik mezelf geruststellend toe in de auto op weg naar huis. Ik was wel weer een centimeter kwijt, was dat ook niet veel belangrijker?

Vandaag bespraken we de volgende opdracht, Bewegen, want ook dat hoort uiteraard bij PuurGezond. Maar waar haalde ik in mijn 24uur durende drukke dagschema de tijd vandaan om ook nog te gaan sporten. Terwijl Nathalie de noodzaak uitlegde van een gezonde leefstijl waarbij eigenlijk 3 x conditie en 3 x krachttraining per week horen zakte de moed bijna in mijn schoenen. Dat word nog eens een opdracht. We bespraken wat haalbaar is en stelden wat doelen op. Het hardlopen dat ik met veel plezier voor mijn zwangerschap deed zou ik weer gaan oppakken. Vaste dagen, 2 keer in de week, een rondje. En daarbij kreeg ik een 4 weeks'schema met een 'appeltjes groen' springtouw. Deze start (uiteraard, gelijk) vandaag op dag 1 met 50 x vervolgens elke dag 25 x extra met wekelijks 1 rustdag en eindigt dan over 4 weken met 575x.

Ik besluit ter bemoediging de to-do listen voor de komende week op de koelkast te plakken, want een beetje houvast ga ik nodig hebben, en waarom? Maandag begint onze gezamenlijke vakantie in Huize van Dijk, en wees eerlijk, wanneer er meer vrije tijd is om te genieten is er vaak ook meer te snaaien! Van binnen klinken bemoedigende woorden, we gaan er weer voor! Kom maar op met die nieuwe week, kom maar op met het sporten en kom maar op met die vakantie voor de deur! Sterker dan ooit, terug in de race die afvallen heet.


Hoe combineer jij sporten met je gezin en/of andere bezigheden?

-x- Mama van Dijk

Leuk als je reageert!

0 reacties