Mama zijn

Mama & beroerd ten voeten uit..

18:32



Begin van de week begon er zo'n flinke najaars-griep op te borrelen in Huize van Dijk, en terwijl ik hoopte dat het ons nog wel even voorbij zou gaan, blijft hij toch hangen. Beroerd ten voeten uit. Maar hoe doe je dat in vredesnaam als moeder en baasje. Ineens denk ik terug in de tijd.. Mams was nooit ziek!! En anders liet ze het vast niet merken. Met die spirit laat ik Luca die dag keurig een heel aantal keer uit terwijl ik proestend een pak tissues uit mijn tas haal en de tranen over mijn wangen glijden door het prikkelen van de wind. Op dat moment komt er een rij fietsers langs die me allen wat verbaasd aankijken. Nee lieve schatten, ik sta hier niet te huilen met de kinderwagen voor mijn neus en de pup in het gras aan mijn zij. It's just the Flu. Na een lange werkdag rijd manlief (wat een gouden vent) richting de supermarkt voor wat dingetjes die ik de dag erna dan niet meer hoef te halen, bij terugkomst blijkt hij de hoestdrank die hij wilde meebrengen te zijn vergeten en vervolgt zijn weg direct opnieuw richting de super om alsnog hoestdrank, drop en nog wat mint'ballen in te slaan. -Wat zei ik, gouden kerel nietwaar?!!!-
Wanneer hij sMorgens al vroeg de deur weer dichtslaat om een nieuwe lange werkdag te beginnen kom ik later die ochtend beneden en zie in de koelkast een flesje verse sinaasappelsap staan. Met een briefje, ik citeer "Voor de Allerliefste mama xx Papa&Naomi". Het mag gezegd worden, wat ben ik onwijs -nietinwoordenuittedrukken- gek op hem! Het is door de drukte van het ziek zijn, proberen te slapen als de kleintjes sliepen en het zorgen voor hen dus even stil geweest op de blog. Oma heeft de zorg voor Luca en Naomi overgenomen en ik heb werk en andere afspraken afgezegd om op te kunnen knappen. Met een pakje PCM bij de hand, gigantische sloffen en een huispak aan, de tissues rechts en door dekens omhult, lijkt de ergste hoofdpijn nu gelukkig zachtjes weg te glijden en dan is daar weer de drang om lekker van me af te schrijven. De andere ongemakken volgen hopelijk snel zonder over te slaan op mijn lieve rijkdommen.

Ervaring met ziek zijn als Mama?

-x- Mama van Dijk

Leuk als je reageert!

3 reacties