Het geschenk van 2015.

14:23



`We hebben een dochter! Ze heet Naomi. De rest vertellen we zo, kom je snel naar het Ziekenhuis?!´ Het was één van de eerste, prachtige, herinneringen uit 2015. Het was het eerste dat we familie vertelden. Diezelfde familie die ons allang, na een dag offline, eindelijk weer online had gezien op whatsapp en vol spanning wachtte op het nieuws.

 Een kwartier nadat de bevalling echt klaar is wil ik al niets liever dan douchen. Mag het please? Vraag ik de verpleegster. Met een verontwaardige blik word het goedgekeurd, kun je al lopen denk je? Tuurlijk.. of toch niet. Gaat het echt? klinkt er naast me terwijl ik doe alsof er weinig aan de hand is. Ja lief, ik wil weer lekker schoon zijn en omkleden. Onder begeleiding word ik onder de douche gezet. Het krukje zonder leuning lijkt mijn aanval van duizeligheid bijna niet te kunnen houden. Aii.. ik wilde dit zelf. Snel afspoelen dan ga je weer liggen zegt de verpleegkundige op ietwat doordringende toon. Met dat ik wil opstaan kletst er een golf bloed op de grond. Oke help, dit was dus echt geen goed idee. Snel word ik richting bed geholpen terwijl ik de liefde van mijn leven zie rondlopen met een klein donker popje in zijn armen. Wat is ze mooi eh lieverd fluister ik terwijl ik langs hen richting bed word begeleid. 

Zullen we het al gewoon vertellen? Nee, we wachten nog heel even tot we in de kraamsuite zijn van het ziekenhuis. Terwijl ik vanuit het bed, liggend, in de verloskamer zie dat ze word aangekleed, Naomi voor het eerst aan mijn borst drinkt, en ik haar zo dichtbij rustig in mijn armen zie liggen besef ik dat het alleen nog ons intieme gelukje is. Ons wondertje dat hier al zo vredig bij ons ligt terwijl er mensen vol spanning ons telefoontje afwachten. Ze is er, eindelijk... 

Het jaar 2015 loopt op zijn einde. De herinneringen, de liefde, het geluk dat 2015 ons heeft gegeven is niet uit te drukken in woorden. Lief meisje, Papa&Mama´s wens is dat jij mag groeien tot een krachtig persoon, mag bloeien tot een mooie vrouw en mag stralen met je oogjes die zo liefdevol kunnen schitteren. Ons gebed voor jou is dat je een kindje van je Hemelse Vader mag zijn voor altijd, dat je hem zult dienen met heel je hart. Wat een rijkdom ,kleine prinses, dat jij er bent!

Ik ontdekte deze week het nummer'A Mothers Prayer van Rachel Aldous en ben geraakt door de woorden die ze haar kind toespreekt. 

Verse:
My sweet baby on loan from above. 
No better treasure could I more love. 
I stand here beside your bed as I pray 
Ilay my hand on your head and I say: 

Chorus:
May you grow up to serve Him 
All of your days. 
May He lead you and guide you 
In all of your ways. 
May His hand bless your future with 
Friendships that last. 
May you cherish your youth 
And not grow up too fast 

Verse:
I stare in wonder at your tiny frame. 
Just to think that God knows you by name. 
He knows every hair on your beautiful head. 
He knows your thoughts before they are said. 

   

-x-  Mama van Dijk

Leuk als je reageert!

0 reacties