Baby

Naomi's eerste Kerst ging dit jaar aan ons voorbij.

14:33

De voorbereidingen waren in volle gang, onze eerste kerstkaart als Familie van Dijk werd gemaakt op vistaprint en trots rondgedeeld en ook de  jaarlijkse voorpret voor ons kerst tripje naar Texel begon aan te wakkeren en dit jaar was het natuurlijk een beetje extra speciaal omdat zuslief en
aanstaande zwager overvlogen uit Israël! Yes!

Kerstkaart '15
Maar dan na twee weken rommelen met de gezondheid van Naomi, een paar HAP ervaringen rijker en het goedbedoelde advies van de arts om vooral veel te troosten en uit te zieken word de situatie in Huize van Dijk alleen maar grimmiger. Een nacht doorslapen gebeurde niet meer, huilen des te vaker, en eten maar vooral drinken steeds minder. Na een aantal dagen af en toe spugen en spuitluiers besluiten we toch te gaan, richting Texel. De koorts was weg en misschien zou de buitenlucht goed doen was het idee. Eenmaal aangekomen in het huisje dat Paps voor ons had geboekt proberen we Naomi te laten slapen. Die middag slaapt ze uren en even laten bleek waarom. Haar lijfje was loeiheet, niets hield ze meer binnen en aan alle kanten bleef het eruit komen... Aii, s'avonds als we net in slaap zijn word Naomi proestend wakker, met dat ik het licht aandoe tref ik haar in een golf braaksel. Waarschijnlijk had ik de eerste keer gemist. Haar gezichtje is bedekt met vieze smurrie, haar haartjes zijn al hard van een mogelijke eerste lading. Snel probeer ik haar te troosten als een volgende golf eruit knalt. Onder de douche proberen we haar schoon te maken, te kroelen en te kalmeren. Even lijkt het te helpen. Tot we op de bank zitten, en haar laatste schone pyama het uiteindelijk moet ontgelden. Dit gaat zo niet langer. Na overleg met de HAP word geadviseerd nu te gaan letten op uitdroging en de volgende boot te nemen naar het vaste land. Die helaas pas 8 uur later gaat! Daar zit je dan op een eiland. De wens om ook een huisje te hebben op Texel spat gelijk uiteen. Walgelijk, nooit niet.. bedenk ik gefrustreerd! Die kerstnacht pakken we onze spullen om terug naar huis te gaan met ons zieke dochtertje. 

De volgende morgen staan we om 7.45 bij de veerdienst. Achterin zit een lijkbleek meisje dat in diepe slaap is gevallen. We kijken elkaar aan.. dit zou wel eens een heel andere kerst kunnen gaan worden. Terug naar huis vertellen we de rest dat kerst dit jaar op Texel zonder ons word gevierd. Auw! 

Om niet de bezorgde moeder uit te hangen besluit ik eerste kerstdag niet nogmaals te willen bellen. Maar dan als de tweede kerstdag nog maar net is aangebroken de plasluiers ook uit lijken te blijven en Naomi voor de derde dag op rij eten en drinken weigert pak ik opnieuw de telefoon. "Mijn dochter is zo ziek, je moet haar onderzoeken, ik maak me zo'n zorgen" klinkt mijn stem trillend door de telefoon. De doktersassistente die we bijna een week eerder ook al spraken lijkt mijn noodkreet te verstaan en laat ons de arts bezoeken. De sterk naar aftershave ruikende arts onderzoekt Naomi vrijwel direct. En lijkt de zorg met ons te delen. We besluiten eerst nog een breed antibiotica te proberen om haar longen minder vol te krijgen en haar luchtweg en darminfectie te laten verdwijnen. Na 24 uur geen resultaat, dan zal een opname volgen. We rijden door naar het ziekenhuis in Ede om de medicatie op te halen. Een halve dag later als het avond geworden is loop ik met haar op mijn arm door de kamer. De geur van de arts ruikt mama nog steeds zeg ik dochterlief lachend terwijl ze me met grote bruin'groene ogen aanstaart. 

Die daarop volgende nacht hoeven we er maar drie keer uit. Word de fles niet gevolgd door een spuitluier of spuugfestijn. En zien we heel langzaam weer ons ondeugende kleine meisje terug. Terwijl we alle social media deze ochtend eens doorneuzen, de uberleuke, hilarische en oerhollandse plaatjes bekijken beseffen we; De kerst.. hij is alweer voorbij.... 

Volgend jaar zijn wij van plan hem dubbel en dwars te vieren! 
Mama van Dijk wenst u en jou het allerbeste, mooiste en een zeer spetterend einde van het jaar toe en bovenal een heel gezond nieuw jaar toe met allen die je lief zijn! 

Hoe hebben jullie de Kerstdagen gevierd?
-x- Mama van Dijk

Leuk als je reageert!

2 reacties

  1. Wat ontzettend rot voor jullie dit! Gelukkig knapte je meisje op! Hoe is het nu met haar? X

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ha Corrinne! Het gaat iets beter, ze slaapt iets beter, eet en drinkt weer maar is zichtbaar nog niet helemaal in orde. We laten de AB maar langzaam het werk doen en hopelijk is ze dan heel vlot helemaal hersteld! Helaas werd manlief ook ziek, hopelijk zijn we eind van de week allemaal weer de oude! -x- Mama van Dijk

      Verwijderen