Baby

De allereerste verjaardag('stress).

11:48

Yes! Het nieuwe jaar is begonnen. Dat betekend niets minder dan een schoon, brandnew, open jaar. Een heerlijk rustige agenda met alleen maar netjes geschreven afspraken. Alsof er een wind door is gewaaid. Hoe heerlijk is dat? We beginnen weer opnieuw. Geordend. Die echte januari dingetjes, ik hou ervan! 

Bizar om nu dan ook echt te kunnen zeggen dat volgende maand een groot feest op de planning staat. Het feest ter ere van ons kleine grote meisje. Een enorme, de misschien wel meeste bijzondere mijlpaal van jaar 1, de afsluiting van het eerste jaar dat in vogelvlucht voorbij raasde.. Bijna Jarig! Toen een maand geleden een van mijn vriendinnen vroeg of ik al last kreeg van verjaardagstress moest ik even knipperen. Ik.. uhh ik.. Nee dus. Verder dan wat research op internet was ik nog niet gekomen. Kak. De controlfreak in mij die kennelijk een keer wat dieper verscholen zat stort zich daarna gelijk op de voorgrond. Nog diezelfde dag besluit ik een collage te maken van de plaatjes waar ik me al eerder aan verlekkerde.. Hoe groots ga je het vieren zal je je afvragen? Voor nu denk ik dat we het echt alleen op de dag zelf willen gaan vieren.Tja, ze zal er zelf toch niet heel veel van herinneren, wel? En volgens mij is het nogal heftig zo'n dagje voor zo'n kleine ukkepuk. In ons geval valt dit dus op een Donderdag. Wel een rare dag voor een feest! Maar hoe leuk zou het zijn als we vanaf een uur of 14u de feestdeuren van Huize van Dijk kunnen openen en er toch een gezellige club oma's, opa's ,zussen, vriendinnen en andere liefhebbenden een taartje komen eten. Speciale feestkleren koop ik denk ik niet, een uberleuk jurkje van z8 (dat nu nog lekker ruim'achtig valt) zal haar dan vast goed zitten.  Ik wil een leuke kaart ontwerpen/laten maken waarop aangegeven staat dat iedereen welkom is om het eerste feest met ons te vieren. Papa heeft vrijgekregen. En de mensen die verder weg wonen worden gevraagd om toch ook op deze doordeweekse dag te komen (uit het werk bijvoorbeeld) en dan gezellig een hapje te blijven eten? Kan best toch? Natuurlijk moet de boel ook worden aangekleed. Wie wat bewaard heeft wat. Het thema houd ik zoals op het kraamfeest. Uber-girly. Roze Fuchsia Wit. Nog een doosje versiering hielden we daaraan over.  De ballonnen'meneer is weer op de hoogte, we bestelden dezelfde ballonnen als op het kraamfeest. Vandaag nog kocht ik roze verjaardagskaarsjes om op de taart te zetten. Ohja! De taart.. Ik zou zo graag een laagjes taart willen van marsepein met haar naam erop. Een mooie taart in dezelfde kleurtinten. Daarvoor zoek ik nog een geschikte bakker. Zo eentje waarbij je niet de hele spaarpot hoeft om te keren maar dan wel een heel smakelijke. Met een klein taartje voor Naomi zelf natuurlijk Zo één waarvoor ze een grote schort om moet, omdat ze hélemaaaaal los mag gaan. Zolang ze het taartje dan buiten bereik van Luca houd, of wij Luca buiten bereik houden van het taartje (dat me misschien nog wel een beter idee lijkt) word het vast een genot om naar te kijken. Want de kleine snoepkont lust vast wel een lekker stukkie taart op haar eigen dikke party.  En dan nog rondneuzen voor een hip cadeau.. een volgende post meer over het verlanglijstje van een meisje van 1 (en haar Mama).

Hoelang van te voren begon jij met de voorbereidingen van het eerste verjaardagsfeestje? En wat zijn jullie ervaringen?

-x- Mama van Dijk






Leuk als je reageert!

0 reacties