Badkamer

Do it Yourself ..en zeker niet met je partner!

21:52

DIY - Steigerhouten Badkamermeubel 

Pinterest, Welke.nl en Google staat vol met uberleuke DIY's (Do it Yourself). In onze badkamer was een praktische DIY in de vorm van een badmeubel al een aantal maanden heel erg welkom. Afgelopen week vond ik de perfecte DIY. Een makkelijke - Ja zo leek het!- steigerhouten wastafel kast / badkamermeubel. Manlief die allang blij was dat hij dit keer niet naar ikea hoefde voor inspiratie stemt er direct mee in. En dus mailde ik een plaatselijke houthandel. We meten van te voren even hoe groot, breed en hoog het kastje moet worden en worden het eens over het feit dat we alles op maat bestellen, gezaagd en geschuurd. Dat dit toch een avontuur zou worden lees je vandaag. leuk je hier weer te ontmoeten (trouwe) lezers! Neem een heerlijk plaid, een lekker sappie en plof op je bank voor een beetje Me'time at MamavanDijk!

Vandaag dus een beetje inspiratie om heerlijk aan de slag te gaan met hout. Na een ochtend te hebben gewerkt kom ik thuis waar man en dochterlief me al opwachten op de bank. Heerlijk stel! Heerlijk weekend! Dezelfde middag rijd manlief richting Lunteren voor de op maat bestelde houten planken! Tof! Eenmaal thuis blijken zij zich niet helemaal aan de exacte maten te hebben gehouden en blijk ik de dikte van de planken verkeerd te hebben ingeschat. -OOPS!- Waar het eerst nog hilarisch leek, veranderd de sfeer al snel in een grimmige. Bah waarom hadden we er niet gewoon één gekocht!!

Om te voorkomen dat onze echtscheidingspapieren na vandaag werden ingediend besluit ik manliefs advies ter harte te nemen en per direct afstand te nemen. Als ik niet veel later een stap binnen zijn territorium zet waar hij mijn, zijn of eigenlijk ons project nog eens van dichtbij bewonder zie ik twee schroeven dwars door het hout steken. Ger!! Terwijl ik hard begin te proesten zegt zijn blik voldoende en neem ik wijs, verstandig -en ietwat gefrustreerd- weer afstand.

Boven besluiten we te kijken hoe het er ongeveer uit komt te zien. De zijpanelen maakte we al aan elkaar vast maar de plank die de boel bovenop zou gaan afwerken bleek er niet meer tussen te passen. Terwijl manlief beneden het hele zooite op zijn zij legt en op de keukentafel de boel een centimeter begint in te korten met een handzaag zie ik mijn net gezogen (EN gedweilde) vloer steeds verder verdwijnen onder een dikke laag zaagsel. NOOOO!

Na pak-m-beet een uur of 4 te hebben gerommeld pakt hij trots zijn kastje op en loopt naar boven. met big smile en een duim omhoog zie ik hem terugkomen. Boven blijkt hij de handdoekjes er al in te hebben gelegd. Ik smelt, wat is hij mooooooi! Guttegut, wat een middag!





                                                                             -


De avond sluiten we weer eens met veel plezier af in bad.

-

Klussen samen met je partner, hoe gaat het jullie af?
-x- Mama van Dijk

Leuk als je reageert!

0 reacties