DIY

Familiebed. Ga jij overstag?

13:26

Van dit familiebed krijg je spontaan zin om richting Ikea te 'sjeezen'. Ja, of er misschien juist heel hard van weg te rennen. Afgelopen week las ik een artikel over dit familiebed dat door een relatief groot gezin in elkaar is gezet. Vader van het gezin was mindervalide geworden. Het bezorgde ze slapeloze nachten. De kinderen waren onrustig en angstig over alle veranderingen en zorgen rondom hun vader. Tot ze besloten samen te gaan slapen..



Die avond besluit ik na een aantal nachten op te zijn geweest dat het genoeg is. Ik zou juist zo'n heerlijke nacht, zo'n zalige nacht aan één stuk, wel weer eens kunnen gebruiken. Voor ik naomi in haar bedje leg fluister ik die avond zachtjes dat wanneer ze wakker word lekker bij Mama en Papa verder mag slapen. Je raad het al... als een roosje slaapt ze die nacht door. Och Och. |Misschien was dat nog wel veel lekkerder!

Je vind de totale uitleg en beschrijving > hier <. 
Social media knalde afgelopen week los met ervaringen van ouders die het juist wel of echt niet zagen zitten. Ik zou het wel heerlijk vinden. Als een moedereend met al haar kroest onder haar vleugels. Gezellig samen kroelen, warm en dicht bij elkaar. Manlief vult aan, alleen als Floyd en Luca er ook bij mogen. (Dit was sarcastisch, heus waar). Maar lijkt je dat niet heerlijk. Niet uit bed hoeven springen als dochterlief angstig, brullend of krijsend in haar bedje ligt. In slaap vallen terwijl je je kleine guppie zachtjes hoort ademen. We haar kleine handje kunnen strelen, haar oogjes kunnen zien glinsteren vanaf het allereerste moment dat ze wakker word.. Ach bedenk ik me, naast de gehele sentimentele poespas zit er ook een gruwelkant aan het verhaal. De haren die met bosjes uit je schedel worden ontnomen, de afdrukken van nageltjes die een week lang in wang zitten gedrukt. Ja ook dat familiebed zal niet geheel over rozen gaan.

 Neh.. zo besluit ik, ik moet er toch voor passen. En jij?

-x- Mama van Dijk

Leuk als je reageert!

0 reacties