Baby

Het word hoog tijd..

21:39

Het word hoog tijd! Het einde van Januari is een feit en dat betekent dat we het eerste levensjaar van dochterlief al bijna gaan afsluiten. Want jawel, Februari is in zicht! De maand der maanden in huize van Dijk. Hoog tijd om weer eens een kijkje te geven rondom de 'eerste verjaardagsstress'.


Afgelopen week (met dank aan facebook) zag ik herinneringen voorbij komen van een opname in het GVZ te Ede. Bizar. Daar lag ik dan. Een dikke buik maar nog geen Mama. Heel even moesten we nog tot we de kleine dame in onze armen zouden houden. Hoe het moederschap zou zijn wist ik niet. Dat ik niets moest weten van al die controles wist ik wel. Dat ik met die opname verwijderd was van mn eigen bedje verafschuwde ik destijds des te meer. Mijn bloeddruk die richting de 200 schoot alleen al als ik aan de bloeddrukmeter dacht(!!) werd zodoende mijn vijand. Er iets aan doen kon ik niet. Ik wilde niets te maken hebben met de wilde liefdeloze kille ruimtes. Mijn bevalling zou anders zijn!! Tot het laatste moment zag ik mezelf in bad bevallen, thuis, heus waar(!), een muziekje op, een drankje ernaast en af en toe een korte check van hoever het ermee stond? Dat was mijn zalig romantische beeld van bevallen. Voorheen ja.. Dat ik er zo naast zat...Aii.  Ach is het ook niet veel lekkerder sommige dingen niet te weten? Mocht ik ooit nog eens zwanger raken droom ik gewoon weer hetzelfde. Heerlijk... En dan zal ik vast weer, vast pas op het moment weer dat ik met dubbele XXXL Gaasonderbroeken met tena lady verbanden (waar je U tegen zegt) tussen mijn benen richting de wc strompel denken; Het ging toch anders..

Met drie zuchten verder zijn we voor het gevoel alweer een jaar verder. Niet te bevatten. Over mijn scherm kijk ik naar een beeldschoon meisje dat met 1 hand haar flesje melk vasthoud terwijl ze op haar kleed zit en diezelfde fles achterover leeg kloekt. Lachend herinner ik me de eerste weken waarin we nauwlettend in de gaten hielden wat madam binnen kreeg. Het was iets in de trant van; 03.00 10cc, 05.00 30cc, 08.00 20cc.. Een jaar later liggen we nog steeds met zn drie in bed, welliswaar van korte duur (hopen we) en met een reden. De griep is huize van Dijk binnengedrongen en heeft vooral Naomi geveild. De reden dat het in bloggebied weer rustig was. Het zal vast een combinatie zijn van haar twee nieuwe tanden die druk bezig zijn zich haar mondje binnen te willen wurmen en een virusje. Heel veel geknuffel en een vleugje verwennerij. Gewoon omdat het mag en het kan.

Afgelopen weken kocht ik diverse leuke accessoires om haar eerste feestje tot een succes te maken.
30 Heliumballonnen bestelde ik zoals vorig jaar weer bij Big Balloon. 14 meter Roze stoffen vlaggenlijnen (Hoe ideaaaal!) kocht ik via een facebook rommelmarkt voor een paar euro. Een zwarte letterslinger / wordbanner kocht ik online bij Madame La Poule. Ingepakt met zwart wit panda papier en een persoonlijk briefje als dank voor de bestelling maakte het vast tot een klein feestje. Ik maakte van de slinger -zoals te zien op de foto- vast een mooie creatie. Ik ben er hélemaal fan van! Een vreselijk gave marsepein taart - Yes, we zijn eruit- bestelde we bij Janet's taarten met daarbij ook nog een meptaartje voor Naomi zelf. Als kers op de taart mag ik 10 Februari s'avond bij Janet's taarten een kijkje komen nemen bij de Making-Off! Hoe tof is dat! De stress is omgezet in heel, héél goede zin. We zijn er klaar voor..

-Bijna-

-x- Mama van Dijk 




Leuk als je reageert!

2 reacties

  1. Wat een leuke blog en bedankt voor de vermelding (Madame La Poule)! Als mama is het voor mij heel herkenbaar, de kriebels bij de eerste verjaardag van je kind, het terugblikken naar de bevalling, de eerste omhelzing...Enjoy!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt Sonia! Ja het is een prachtige belevenis!

      Verwijderen