Baby

Zo gelukkig als toen ik hem kreeg, zo blij ben ik dat hij nu weg is..

17:03

Nee, ik heb het niet over onze kater, puplief of zelfs mijn geliefde echtgenoot. Allereerst mijn excuus als ik die indruk bij je hebt gewekt. Over welk vertrek ben ik dan zo gelukkig zul je je afvragen. Je leest het vandaag in een gloednieuwe post.

Yes, een staartje! 

Dat we een hypermobiel meisje hebben is ondertussen bekend. Dat ze daarom wat minder snel is ,ondanks dat ze vandaag -welliswaar exact- alweer 11 maanden is (Whoeeehoeee, bijna jarig!!), weten de trouwe lezers ook. Dat ze zittend op het kleed relaxt kan leunen met haar hoofd op haar knieën wanneer ze moe is, haar gewrichtjes dus ietwat abnormaal (hypermobiel) kan bewegen, de fysio ons begeleid en ze nu heus, echt voorruitgang laat zien, vinden we natuurlijk helemaal te gek en daar zijn we erg gelukkig mee. Dan terug naar dat dingetje, waar was ik nu nog meer zo gelukkig mee? Een week of 8 geleden werd ons aangeraden de kleine meid niet meer zoveel in de box te leggen. Nu zul jij je als moeder wellicht al geen leven zonder de box -het bijna heilige eigen plekje-  van je kind kunnen voorstellen. En ook ik moest even wennen aan het idee. Haar altijd op de grond te laten spelen, ik zag het nog niet zo voor me, maar al snel zagen we het verschil. Madam kreeg een groter bereik. Moest meer moeite doen als in de box en dus zorgde het voor kleine stapjes voorruit. Tot 8 maanden kon je dochterlief op het kleed leggen waarna ze zich totaal niet verroerde op wat slaan van armen en benen na. Nu ze zich als een malle op hetzelfde kleed heen en weer omdraait, ze een rondje kan draaien op haar buik, zich achterruit voort kan bewegen op het buikje tot ze onder de stoel vast komt te zitten en nu zelfs een paar keer op de bank overeind is gekomen om te gaan zitten.. Wat zal ik zeggen, daar genieten we van. Je hoort het al, we maken ons nog niet druk om de eerste stapjes voor haar eerste verjaardag. De vraag van buitenstaanders of ze al kan lopen beantwoord ik vaak met een enthousiaste "Bijna". Whatever :)!

En dus na een maand de box als heus wagenpark te gebruiken, als speelgoedkist, schatkist of zeg gerust als mooie vuilstort. Heus waar, alles van de kleine meid werd erin gedumpt.. En dus was het afgelopen woensdag zo ver. De box die al met 20 weken stond omdat ik er zo gelukkig mee was. Omdat dat dat het zichtbare prille begin was van het avontuur dat zou gaan beginnen. Het avontuur dat ouderschap heet. Diezelfde box was nu een doorn in mijn (interieurs)oog. En dus ruimde we de trapkast op. Kreeg de onderste plank de functie van speelgoed' opberger en ontstond er weer een stukje vrije woonruimte in huize van Dijk. Zó was die box dan zo groot of huize van Dijk zo klein zul je je afvragen? Ik schat het laatste. Direct wakkerde het gevoel voor onze pianowens ,waar ik al even wat aandacht aan schonk in de oudejaarspost, verder aan en na een poosje research vonden we een geweldig mooi exemplaar. Loeizwaar, maar prachtig. Iets met de nodige spreekwoordelijke voeten in de aarde maar uiteindelijk kregen we hem op zijn plek. De eerste nootjes zijn al gespeeld, uhh geoefend of beter gezegd geprobeerd. Och. Love it. En zeg nu zelf, mooier als een box, niet?

Voor Naomi ligt er bijna de hele dag een kleed op de grond waar een mand met speelgoed op staat. Omdat ze nog niet echt kruipt, staat of loopt ga ik dus gerust zelf nog even weg, naar boven voor een snel wasje of een plasje. Er komt natuurlijk ook een moment dat ze bovenstaande wel gaat doen, voor dan heeft ze gewoon wat meer ruimte als ik even een paar tellen weg ben. Voor de meest praktisch ingestelde onder ons. Als ik boven ,wat langer, aan het schoonmaken ben speelt dochterlief in haar bedje, of op de grond op haar kamertje. Lekker met boekjes, met haar poppenwagentje, met een knuffel, met een muziekje. Omi blij, Mama blij.

De sobere sfeer, heerlijk. 

Wanneer deed jij de box weg?
Leuk als je reageert! Kijk ook eens op onze Facebookpagina; www.facebook.com/MamavanDijk

-x- Mama van Dijk


Leuk als je reageert!

2 reacties

  1. Haha, zo herkenbaar voor welke dingen de box allemaal wordt gebruikt! Wat een prachtige piano, je zal die box vast geen moment missen! ;-) Hij staat hier nog in de kamer, maar Sarah speelt ook veel op de grond. Ze doet nu pogingen om te kruipen en dat lukt in de box niet natuurlijk. :)

    BeantwoordenVerwijderen