Baby

In shock vergeet ik te vragen of hij niet gewond is..

19:50

Nadat we hebben gegeten knaagt Luca de beruchte avond een heerlijk botje in de tuin. Op het moment dat ik met Naomi beneden kom in slaaptenue valt de rust in en rond huize van Dijk al snel op. NOO! Waar is Luca?

Die avond worden we na een zoektocht van 1,5 uur gebeld. Het is de dierenambulance. We hebben een hond gevonden, is hij van u? Half in shock geef ik ons adres en vergeet ik daarbij te vragen of hij niet gewond is. Met twee ernstige blikken komt het ambulance personeel de auto uit gelopen. Hij had hartstikke dood kunnen zijn. Klinkt op serieuze toon. Ietwat verbaasd over het feit dat het toch zeker (na verhogen van het hek) niet aan ons kon liggen hoor ik hun toelichting aan waarna Luca uit de auto word geholpen. Als een doorgedraaide wilde lobbes komt hij de auto uit gestormd. Ik breng hem binnen waar hij bij mag komen. Niet gewond, Gelukkig! Alleen heel moe na het lopen en ernstig dorstig na het rennen en (vrij) spelen. Moeders die tijdens de zoektocht voor Naomi zorgde laat hem uit medelijden buiten water drinken. Niet wetende dat hij vervolgens ontspanningspoging 2 wil uitvoeren en de hoek om vliegt. Terwijl wij de rekening van dit minderfijne grapje voor het huis in handen krijgen gedrukt zien we Luca net op tijd onze kant op stieren. Wat een ondeugd, de Boef!



Vandaag geen ontsnappingspoging. Om hem daarvoor maar direct te belonen gaan we op Gerjan's laatste vrije woensdagmiddag -iets met gigantisch veel overuren/vakantiedagen- naar Scheveningen. Terwijl manlief met dun shirt en daf-jasje aan ons uitje in de ijskoude stormwind al verklaard als mislukt besluiten we voor we het strand op gaan iets warms te nuttigen op de pier. Wat hebben we genoten van een heerlijk handmade warm frietje met zalig uitzicht. Bij de boulevard kochten we nog even wat warms voor een ieders lijf waarna we het strand opgingen. Alhoewel we de zandstrand'stand van de bugaboo nog steeds niet doorhebben wurmen we de wielen richting de zee. Luca die van enthousiasme niet meer weet wat hij doet stormt op me af. Terwijl 35 kilo tegen mijn benen botst maak ik een smakker in het mulle zand. Met dat ik liggend in het mulle zand deze zandhap-actie van luca weglach raad mijn geliefde echtgenoot me aan snel op te staan aangezien ik vanaf de boulevard wel eens drastisch uitgelachen zou kunnen worden. Ach, zo had iedereen zijn lolletje vandaag in Scheveningen. Wat hebben we genoten..








Waar gaan jullie graag heen op een heerlijke vrije familiedag?

-x- Mama van Dijk

Leuk als je reageert!

0 reacties